Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

market(c) utenfor Sverige

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • market(c) utenfor Sverige

    Har ni testat å bruke market(c) i Norge eller andre marknadar?

    Får ingen signal i mine norske skript med denne:

    öppet=ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),8)
    stängning=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),10)


    ...
    ...
    köp7=and(köp6,and(öppet,stängning))

  • #2
    Prova att förlänga antal minuter i båda villkoren. Har för mig att Oslo börs kör längre call?

    Comment


    • #3
      Nei, ser ikke til å funke for Statoil.

      Comment


      • #4
        Eftersom jag inte får market(o) och market(c) att fungera när jag plockar in DAX via extraobjekt så gör jag såhär i mitt köpscript:

        spärra_minuter_in_på_dagen:=7
        spärra_minuter_i_slutet_av_dagen:=30
        minut_nu:=mult(frac(date()),1440)
        klockan_är_efter:=gt(minut_nu,add(540,spärra_minuter_in_på_dagen)) {540 är kl. 9:00}
        klockan_är_före:=lt(minut_nu,sub(1050,spärra_minuter_i_slutet_av_dagen)) {1050 är kl. 17:30}

        (Parallellt kopplar jag sen en fristående ordermodell vars script inte använder extraobjekt men använder market(o) och market(c) och som gör en tvingande sälj före stängning varje dag. Vet inte om du använder dig av extraobjekt men koden ovan ska funka oavsett.)

        Comment


        • #5
          Tänk på att det är Date() som används i koden ovan, dvs systemklockan. Den går att simulera, men däremot går det inte att se i graferna rakt av eftersom datorklockans tid "just nu" används i villkoret. Man kan ersätta med D om man vill se även grafiskt.

          Comment


          • #6
            Er xTime en bra løsning?

            tidOK=ge(xTime(Date(),H),16)

            Comment


            • #7
              Ja, det går helt på systemklockan men har inget med kalendern att göra. Kommer inte fungera på tex halvdagar.

              mvh

              Comment

              Working...
              X