Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DJ France

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• DJ France

DJ France finns med bland indexen i Nordnets Web. Kan man få in det indexet i NAT och vad heter i så fall parametern?
    undrar
    Bertil

Finns med, men har ändrat ticker så det behövs lite handpåläggning:

1. Öppna filen c:/programdata/autotraderbas/autostocktrader.ini

Leta upp avdelningen

[Dataservice1]

och lägg till följande rad:

QueryNamesForIDOptions=0x10000004

Spara filen och starta om Autotrader. Vänta 2 min, starta om igen.
    Gå till Starta > Sök upp nya instrument > välj Index - alla istället för land
    Kryssa för de index du vill lägga upp som inte redan finns, kryssa även ur Lämna redan upplagda orörda.
    Lägg upp, och stäng dialogerna.
    Starta om Autotrader igen.
    Nu ska indexet finnas och gå att lägga till tex i listan Index övriga, via Inställningar > Egna grupper med instrument > Modifiera enskild grupp

Comment

Jag gjorde ovanstående handpåläggning i en NAT installation och jämförde med en installation utan handpåläggning. I båda fallen fanns 141 index representerade. Jag valde indexet DJX-FR30TR men det gav inga aktiva kurser.

Med vänlig hälsning
      Bertil

Comment

Jag skall göra ett nytt försök och se om jag får några franska kurser.
        I min daytradingstrategi Studsa har jag ju som villkor för handel att korrelationen mellan OMXS30 och DAX skall vara högre än ett visst värde.
        DAX är ju förstås det tunga indexet och om OMXS30 inte går i synk finns stor risk att det rätt var det är ändrar sig och går i synk med DAX och om ens triggerscript stirrat sig blida på OMXS30 kan man gå på pottan.

Om man däremot skall handla DAX så gäller inte det omvända för DAX stöder sig inte på OMXS30. DJ France är ett tungt index som ofta går i synk med DAX och båda är ju baserade på €. Om jag lyckas att få in kurser för DJX-FR30TR skall jag undersöka hur man kan använda sig av korrelationen då man handlar DAX.

mvh
        Bertil
        Attached Files
        Last edited by Bertil; 2019-09-01, 14:30.

Comment

Tror inte den feeden lever ännu tyvärr.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
            Tror inte den feeden lever ännu tyvärr.
            Synd i så fall. Den finns ju på Nordnets gamla hemsida. Tror du att man kan få till den?
            Undrar
            Bertil

Edit: Avanza kallar ju feeden DJX-FRDOW. Köper Nordnet och Avanza in index från olika leverantörer eller kommer den från Nasdaq?
            Last edited by Bertil; 2019-09-01, 14:48.

Comment

Ska undersöka lite!

Comment

Något nytt?
                undrar
                Bertil

Comment

Verkar kärvt, det är för lite efterfrågan på DJ France i Norden.

Comment

Men indexet DJFrance finns ju på Nordnets hemsida då borde det väl inte vara så svårt att få kontakt med det via API:et?
                    Jag skall ju inte handla indexet bara använda det för analys.
                    mvh
                    Bertil

Edit: API:et hade ju kontakt med DJX-FR30TR ända fram till 2016-11-18. Avanza kan ju hantera indexet grafiskt, varför skall Nordnet vara sämre?
                    Last edited by Bertil; 2019-09-12, 12:44.

Comment

Avanza har ju inget API ens. Det är skillnad på vad som visas på webben och vad som streamas via APIet. Min gissning är att det inte går att räkna ihop kostnaden för DJ France om det ska ut i realtid via API.

Comment

Det är väl bara att ställa ut lite minisar som baseras på indexet så räknar man hem det.

mvh
                        Bertil

Comment

Du får gärna ringa Nordnet och förklara behovet!

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                            Du får gärna ringa Nordnet och förklara behovet!
                            I början av juli så visades ett gammalt fryst värde på DowJones på Nordnets hemsida. Jag skrev och klagade:
                            "Alla era kunder som loggar in tillfälligt för att handla uppmärksammar inte att siffran är felaktig varpå detta bör betraktas som otillbörlig marknadspåverkan! "
                            Påpekade att om man inte får in korrekt värde så kan man åtminstone visa -.

Tog väl en vecka innan de fixade korrekt värde på DJ.

mvh
                            Bertil

Comment

Working...
                            X