Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytande elastisk stop loss som trigger

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Flytande elastisk stop loss som trigger

Nedanstående flytande elastisk stop loss för blankningar generarar snyggt och prydligt en bevakningslinje.

g) Flytande elastisk stop loss, omvänd, 3% upp, köp

flytnivå:=1.03
    {dvs % upp från högsta MV punkt}
    bakåt:=500
    kortMA:=mov(c,3,s)
    {elastisk stoppnivå 3 per}
    start:=if(ge(d,LastTrade(s,d)),kortMA,3000)
    min:=llv(start,bakåt)
    flytgräns:=mult(min,flytnivå)
    innehav:=LT(portfolio(V),0)
    bevlinje:=mult(innehav,flytgräns)
    i15(bevlinje)

Jag har försökt göra om den till ett triggerscript för att kunna lägga automatorder vid överskridande av bevakningslinjen

sl) Flytande elastisk stop loss, omvänd, 3% upp, köp

flytnivå:=1.03
    {dvs % upp från högsta MV punkt}
    bakåt:=500
    kortMA:=mov(c,3,s)
    {elastisk stoppnivå 3 per}
    start:=if(ge(d,LastTrade(s,d)),kortMA,3000)
    min:=llv(start,bakåt)
    maxgräns:=mult(min,flytnivå)
    steg1:=ge(kortMA,maxgräns)
    innehav:=LT(portfolio(V),0)
    del1:=AND(steg1,innehav)
    i15(mult(8,del1))

Båda testar OK.

När jag lägger in detta script som automatorder i orderdialogen oc trycker på OK frågas: vill du lägga denna order. Vid svar ja verkar ordern ha registrerats. Var kan jag konfirmera(hitta) detta och kolla orderdata?
    Dessutom får jag in ett (För) vid varje försök??
    HMS

Orderdialogen är alltid en manuellt lagd order och har egentligen inget med ev. ordermodeller att göra.

Det du kan göra ytterligare vid manuell order är att koppla den ordermodell du vill skall bevaka ditt innehav(som kanske blir vid manuella ordern). OBS! Ordermodellen kopplas alltid vilken manuella ordern går igenom eller inte.

Två ställen är viktiga vid order:

1. Aktiva order
    Om den ligger där kan det vara att limit är sådan att den inte gått igenom ännu eller att det är något fel på den(står vanligen i status-kolumnen).

2. Avslutsticker

Där skall alla order vilket lagda via Friendly eller på annat sätt finnas.

Dessa båda listor nämnda ovan finns i allmänna listor (via högerklick i börslista).

VIKTIGT!!!!!!

Eftersom det står "(För)" på ordermodellen är det en förvalsmodell dvs den fyller bara i manuella dialogen för dig. Det måste finnas något mer antingen "(Bek)" för bekräfta-sekvens eller "(Auto)" för automatorder för att det skall finnas något som körs löpande och bevakar åt dig.

Kolla via Fönster-menyn och Utkön för order, högerklick "Visa bevakade" om det verkligen finns något där som bevakas just nu.

I version 6.0 kan du också se vilken modell det bevakade tillhör och vilket script som är trigger för just den sekvensen som är aktiv nu.

Comment

Vansinnig och omgiven av tåliga rådgivare....!

Tack, klartecken från kön
      HMS

Comment

Working...
      X