Jag är nybörjare på detta med script.
Detta är förmodligen mycket enkelt men någonstans måste man börja och detta är mer ett sätt att komma igång än att det ska bli någon vettig strategi
Tanken är detta ska kunna användas på dagshandel
Jag vill testa vid en viss given tidpunkt efter dagens öppning om kursen är upp eller ner, låt säga att 09.30 är kursen upp x % och detta fungerar som huvudtrend för dagen.
Några saker ska kunna tas hänsyn till
Om antagandet är fel inom viss marginal så avslutas den tagna positionen
Om positionen uppnår ett visst mål innan dagens slut så avslutas positionen
Avslut ska alltid ske någon gång före dagen slut.
Sen vill jag förstås kunna testa detta i analysbänken för att se hur olika inställningar slår
I ett senare skede också kunna lägga på information tex. Om hur trend är både på kort och lång sikt för att kunna bestämma om position ska tas.
Är tacksam för all hjälp för att kunna komma igång lite
Mvh
Pelle
Detta är förmodligen mycket enkelt men någonstans måste man börja och detta är mer ett sätt att komma igång än att det ska bli någon vettig strategi
Tanken är detta ska kunna användas på dagshandel
Jag vill testa vid en viss given tidpunkt efter dagens öppning om kursen är upp eller ner, låt säga att 09.30 är kursen upp x % och detta fungerar som huvudtrend för dagen.
Några saker ska kunna tas hänsyn till
Om antagandet är fel inom viss marginal så avslutas den tagna positionen
Om positionen uppnår ett visst mål innan dagens slut så avslutas positionen
Avslut ska alltid ske någon gång före dagen slut.
Sen vill jag förstås kunna testa detta i analysbänken för att se hur olika inställningar slår
I ett senare skede också kunna lägga på information tex. Om hur trend är både på kort och lång sikt för att kunna bestämma om position ska tas.
Är tacksam för all hjälp för att kunna komma igång lite
Mvh
Pelle
Comment