Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Standardmodell köp på kors MA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Standardmodell köp på kors MA

    Fråga 1:
    Jag har en situation där standardmodell köp på kors MA inte aktiveras ibland fast jag tycker att den nog borde ha gjort det. Ett konkret fall är CEVI - bifogar bild där modellen var påkopplad på MA200.

    Visst borde den ha gett köpsignal i förrgår?

    Inget innehav fanns på kontot så det är inte det som är felet.
    Modellen har köpt flera gånger tidigare både skarpt och i test så den funkar ibland.

    Fråga 2:
    När jag försökte finna orsak till problemet i scriptet kunde jag inte någonstans hitta det som i dokumentationen heter "Ett par minuter efter öppning dagen efter genereras köpsignalen om kursen fortfarande är över medelvärdet."

    Det enda jag kan se är att det angivna MA-värdet måste vara > 0. (dvs: gt(scrpar(25),0) )

    Vad har jag missat?
    Attached Files

  • #2
    Frågor ang. standardmodell köp på kors MA

    Ursprungligen postat av howint Visa inlägg
    Fråga 1:
    Jag har en situation där standardmodell köp på kors MA inte aktiveras ibland fast jag tycker att den nog borde ha gjort det. Ett konkret fall är CEVI - bifogar bild där modellen var påkopplad på MA200.

    Visst borde den ha gett köpsignal i förrgår?

    Inget innehav fanns på kontot så det är inte det som är felet.
    Modellen har köpt flera gånger tidigare både skarpt och i test så den funkar ibland.

    Fråga 2:
    När jag försökte finna orsak till problemet i scriptet kunde jag inte någonstans hitta det som i dokumentationen heter "Ett par minuter efter öppning dagen efter genereras köpsignalen om kursen fortfarande är över medelvärdet."

    Det enda jag kan se är att det angivna MA-värdet måste vara > 0. (dvs: gt(scrpar(25),0) )

    Vad har jag missat?
    Hojtar till igen då de flesta nog var upptagna med Nordnets liststrul i fredags. Någon som vet svar på mina frågor om standardmodell köp på kors MA?

    Comment

    Working...
    X