Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det här vill jag gärna se i ScriptGalleriet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Det här vill jag gärna se i ScriptGalleriet

    Kör på olika förslag vad ni kan tänkas vilja se i ScriptGalleriet som ligger på hemsidan.

    Där kan du ju plocka idéer för att fånga signaler med Friendly Script.

  • #2
    scriptgalleriet

    Hej Lasse

    Något för scriptgalleriet

    Scriptet "nyligen studs i Bollband+hög RSI + fallande kort medelvärde eller ev Macd-sälj synes vara en "bra" säljsignal,men studsen måsta vara i övre Bollbandet.hur vet man vicket som e vicket när man skriver
    .Jag antar att kurskurvan även kan korsa och gå igenom och köpsignalen är fortfarande intakt
    Jag har provat att göra ett script med Köpsignal genom att "vända" på parametrarna , men utan att lyckas. Allt detta måste scriptas och det klarar inte jag
    Jag har även försökt i ASSIstenten , aber nix.

    Rickard Nilsons ERICsonscript verkar för mig ge alldeles för många signaler., men han vill väl ha de så
    De e ju nånting man också måste ta i beaktande när man "scriptar"ju tajtare ju fler falska signaler ... eller???
    om o när detta sedan kopplas till orderläggning, måste falska signaler vara minimum

    jag skulle kunna tänka mig script även på dagsdata

    Vad säger du Lasse? Kan Du fixa ett " lugnt" arbetande
    Köpscript

    Jag har gjort en del script själv med hjälp av Assistenten men där finns vad jag kan se tre möjligheter.
    kurtan

    Comment


    • #3
      Bollinger m.m.

      Hej Kurtan

      Det som skiljer är enbart siffran som anger hur många avvikelser dvs parameter #2.

      +2.0 är övre Bollingerbandet
      -2.0 är undre bandet

      Kolla in scriptet

      "sl) Köp I-day Korsar undre boll.band o positivt medelvärde 20 perioder"

      det har i princip vända parametrar mot sälj baserat för bollinger. Det ingår i en av ordermodellerna som medföljer.

      Jag har tyckt att 20-perioders medelvärde krävs för köp, annars får man massa oönskade köp i nedgående trend.

      Detta är inte felfritt men bra att utgå från.

      Comment


      • #4
        Hej Kurtan!
        Jo, det är riktigt att man får en hel del "falska" signaler med mina script. Har ju försökt reducera det undan för undan, men om det verkligen ska larma när det är dags på riktigt så blir det gärna många signaler. Tack och lov spelar det inte så stor roll när man lägger scripten i en ordermodell eftersom modellen "väntar in" nästa typ order! Tex, sekvens 9a, en köpsekvens alltså, triggas av ett köpscript. När sekvensen utförts går ordermodellen vidare till sekvens 9b. Den sekvensen kan ju triggas ev ett helt annat script! Det spelar alltså ingen roll om triggerscriptet i första sekvensen fortsätter larma för ordermodellen väntar på ett helt annat script!
        På så vis är det egentligen bara den första signalen från varje script som har betydelse. Om det sen fortsätter larma spelar ingen roll när ordermodellen ändå står i en annan sekvens.

        Har du kört med 20 min kursinsamling när du provade "mina" script?
        Rikard

        Comment

        Working...
        X