Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byta rubrik i larm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Byta rubrik i larm?

    Jag har en strategi med tre olika triggers då de klustrar och jag bara vill ta en position i taget. Jag skriver via retval till cell 2 vilken strategi eller kombination av strategier som gav signal vid köptillfället.

    Jag undrar om det går att ändra rubriken i det larm som skickas?
    Alltså "17:21 ORDER "sl)..."

    Som standard visas ju ordermodellens namn, kan man byta ut det ifrån scriptet och alltså istället visa vilket trigger det var som köpte?

  • #2
    Hade varit trevligt om man även kunde slå av och på med en knapp så att texten syns bredvid gul o blå prick i diagrammet eller att åtminstone det lagras ihop med loggade lokala transaktioner vilken sl) som triggades på kontot såsom i kommentarsfältet vid backtests.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
      Jag har en strategi med tre olika triggers då de klustrar och jag bara vill ta en position i taget. Jag skriver via retval till cell 2 vilken strategi eller kombination av strategier som gav signal vid köptillfället.

      Jag undrar om det går att ändra rubriken i det larm som skickas?
      Alltså "17:21 ORDER "sl)..."

      Som standard visas ju ordermodellens namn, kan man byta ut det ifrån scriptet och alltså istället visa vilket trigger det var som köpte?
      Enklaste är ju att ha en ordermodell för varje trigg. Själv kör jag 112 ordermodeller samtidigt på min daytradingstrategi...

      mvh
      Bertil

      Comment


      • #4
        En annan metod som fungerar vid simulering är ju att sätta värdet i en global variabel för den trigg som larmade. Sedan tar man upp den globala variabeln som extrakolumn.
        mvh
        Bertil

        Comment

        Working...
        X