Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Global cell, jämföra förra noteringen med den aktuella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jag tänkte mer på

    mätning_gjord_efter_köp=gt(GetGvar(667,p),lasttrade(b,d))

    Ska det inte vara GetGvar(667,p) utan något annat? Kompilatorn tyckte inte om min ursprungliga skrivning så jag ändrade det till enligt ovan...

    Comment


    • #17
      Har prövat även med:

      mätning_gjord_efter_köp=and(gt(GetGvar(667,d),lasttrade(b,d)),gt(lasttrade(b,d),lasttrade(s,d)))
      sell0=and(and(lt(värde,getgvar(667)),villkor),mätning_gjord_efter_köp)
      SetGvarIf(if(villkor,värde,GetGvar(667)),667,D,L)
      mult(sell0,1)

      Funkar ändå inte... Säljer för tidigt, redan när första mätningen görs efter köpet.

      Nån som ser felet?
      Last edited by swedtraders; 2018-05-25, 14:01.

      Comment


      • #18
        Det är nog väldigt få av oss som använder GetGVar(x,P) och GetGVar(x,D).
        Som jag skrev ovan så kan man inte använda sig av både (x,D) och (x,P) eftersom (x,P) skriver över (x,D).

        Mitt förslag är att du skriver om utan att använda vare sig (x,P) eller (x,D) dvs tillverkar flera globala parametrar på vanligt sätt.
        mvh
        Bertil

        Comment


        • #19
          Hur menar du då Bertil? Tar gärna emot tips på en lösning!

          Comment


          • #20
            Exempelvis:
            Nyttvärde= blaha
            SetGVarIf(nyttvärde,1001,Not(Eqv(GetGVar(1000),nyttvärde)),T)
            Senasttranstid=if(Gt(Lasttrade(b,d),lasttrade(s,d)),lasttrade(b,d), lasttrade(s,d))
            SetGVarIf(senasttranstid,1003,Not(Eqv(GetGVar(1002),senasttranstid)),T)
            Triggvillkor innehållande GetGVar(1000), GetGvar(1001),GetGVar(1002) och GetGvar(1003)
            SetGVarif(GetGVar(1001),1000,1,T)
            SetGVarif(GetGVar(1003),1002,1,T)

            Ovanstående är ju inte exakt vad du är ute efter utan ger bara lite idéer att labba med.
            mvh
            Bertil


            Edit: Jag förstår inte vad det är för "värde" som du lägger i Variabel 667. Är det en köpkurs, säljkurs, closekurs eller datum? Är instrumentet en minifuture eller en aktie? Om det är en minifuture så är det ju väldigt glest mellan closekurserna så de går inte att använda.
            Last edited by Bertil; 2018-05-25, 14:57.

            Comment


            • #21
              Tack för tipsen! Ska se om jag begriper vad din kod egentligen gör...

              Värde är bara kursen (köp- plus säljkurs delat med 2) på instrumentet. Jag vill kunna applicera scriptet på både aktier, minis o cert utan att göra för många specialversioner.

              Så... enkelt uttryckt, lösningen är att spara kursvärdet i en cell, och datumstämpeln i en annan cell? Har jag förstått dig rätt då?

              Tack för att du tar dig tid att hjälpa mig! Uppskattar det!

              Comment


              • #22
                Provade istället med:

                mätning_gjord_2ggr_efter_köp=gt(find(villkor,120,d,2),lasttrade(b,d))

                vilket funkade direkt. Kör vidare med detta då det funkar...

                Comment

                Working...
                X