Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stängd stapel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Stängd stapel

    Vill handla direkt då en stapel i 60 minuter är stängd om villkoren är uppfyllda.

    Kan xtime användas för att avgöra om en stapel är stängd;

    Stängdstapel=eqv(xtime(date(),m),0),

    Och sedan referera till den stängda stapeln med Aref, t ex aref(c,1) eller aref(rsiws(3),1)?

  • #2
    Det borde fungera, men blir lite överflödigt. Villkoret(n) precis när stapeln fullbordas nås med aref(x,1). Alltså behöver man generellt inte kolla om stapeln är stängd.

    Comment


    • #3
      Ja, men om bara test med aref och villkoren är uppfyllda så position tas och om target/stopp nås inom timmen så kommer han direkt att ta en ny position på samma setup?

      Tanken var att Stängdstapel skulle förhindra detta. Tänker jag fel?

      Comment


      • #4
        Då förstår jag ditt sätt. Om du begränsar till en minut under hela stapeln kan det bli en begränsning om ytterligare villkor används än de i aref. Allt hänger på hela upplägget. Om du jobbar med kortare staplar måste ytterligare tidsvillkor användas. Det går även att använda d som till skillnad från date() har samma värde under hela stapeln.

        Comment


        • #5
          Vill bara jobba med stängd stapel i 60 och daily för entre. Exit däremot i realtid.

          Om jag kör strategin utan aref på stängda staplar (utan animering) och sedan med aref och animering borde jag då inte få samma resultat (om jag kodar rätt)?

          Hittar inget om d i scriptreferensen, hur fungerar det kommandot?

          Comment


          • #6
            Det borde bli liknande resultat. Vet ej hur "utan animering" skär av vid nytt klockslag. Kan tänka mig att det max kan bli +/- 1 minut. I vilket fall kommer det att skilja lite jämför med 5 sek och "med animering". Sedan blir det en bedömningsfråga. Särskilt om liten vinst/affär. Första stapeln 9:00 kommer det garanterat att skilja.


            d är tiden som identifierar stapeln (tror det är tiden då stapeln börjar byggas). Tex spara d med retval vid affär och ingen ny affär får tas så länge d har samma värde.

            Comment


            • #7
              Bra. Nästa steg är att få testen på rsi att funka.

              Ett villkor är att rsi(3) crosses over 20 vid stängd stapel i 60 min. Har kodat så här:

              i60(
              stängdstapel=eqv(xtime(date(),m),0)
              rsiok=and(and(stängdstapel,cross(aref(rsiws(3),1),20)),gt(aref(rsiws(3),1),20))

              Han tar de affärer han ska ta enligt rsi i 60 minutersgrafen. Men han tar också en massa andra affärer, t ex 2017-10-23 kl 11.00 då rsi (enligt grafen) inte är i närheten av 20. Har Ema förbockad för rsi.

              Comment

              Working...
              X