Finns det möjlighet att skapa egna funktioner likt ATR, MULT etc att referera till från mitt script? Just nu måste jag implementera om vissa saker i varje script jag gör vilket inte är direkt smidigt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Referera egna funktioner från script
Collapse
X
-
Det går alltså att återanvända vissa beräkningar som görs i ett script och skriva ner resultatet löpande i globala celler som andra script kan läsa av. Däremot fungerar det inte med dataserier, dvs endast momentana värden kan flyttas på det viset.
Man kan också skriva ner beräknade värden i någon av de fem celler som lagras med transaktioner. Då kan andra script läsa av senaste köp- eller säljtrans för resp instrument och konto och få reda på vad som skrevs. Tex användbart om man vill beräkna en take profit/stopp-nivån redan vid köp och därefter bara läsa av värdena i säljscriptet som ska bevaka positionen.
Alternativt, om man kör flera edgar i samma köpscript kanske det är intressant för säljsidan avv veta vilken av dessa som triggae köp - då kan man skriva ner en numerisk kod som är unik per edge och på så vis vet säljscriptet vilken sälj-strategi som ska användas.
Comment
Comment