Hur är det tänkt att man skall behålla värden mellan script exikveringar? Som jag har testat två varianter men osäker vad som är att föredra.
Första varianten sparar ner värdena i en extern cell mellan varje exikvering. Problemet här är på rad 8 där jag måste använda SetGVarIf för jag är beroende på en villkorlig skrivning. Jag är osäker om RetVal och SetGVarIf skriver till samma fält och om ens detta då funkar.
Nästa alternativ och det alternativ jag tycker känns mest naturligt är att skapa en dataserie av mina uträknade värden och sedan komma åt det historiska värdet med Aref(d,p). Problemet jag stöter på här är att referera sPos på rad 3 inte syntax checkar ok eftersom jag inte skapar objektet försän senare.
Är detta de två alternativ som används i Autotrader för att komma åt historiska värden eller finns det bättre sätt?
Första varianten sparar ner värdena i en extern cell mellan varje exikvering. Problemet här är på rad 8 där jag måste använda SetGVarIf för jag är beroende på en villkorlig skrivning. Jag är osäker om RetVal och SetGVarIf skriver till samma fält och om ens detta då funkar.
HTML-kod:
Nivå:=50 Senaste=GetVal(2) sPos=Mx(0,Add(Senaste,Sub(C,Ref(C,1)))) RetVal(sPos,2) Draw(sPos,4,DGQB) Signal=Gt(sPos,Nivå) SetGVarIf(0,2,Signal) {Om vi får signal resetta accumelerade värdet} Add(0,Signal)
HTML-kod:
Nivå:=50 sPos1=Mx(0,Add(Aref(sPos,1),Sub(C,Ref(C,1)))) Draw(sPos,4,dgqb) Signal=Gt(sPos,Nivå) sPos=If(Signal,0,sPos1) Add(0,Signal)
Comment