Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa skala på y-axel i analysområde?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Visa skala på y-axel i analysområde?

    Hej, Hur gör man för att få fram skalan på y-axel i analysområde1-3? Jag kör med LinReg i analysomr1, kurvan ser bra ut men jag vill se skalan (värdena) på Y-axel, jag har testa med högerklick "Y-axel", men inget händer.

    draw(linreg(c,5,-1),1,waa)

    Tacksam för hjälp.
    //David
    // David

  • #2
    Det är scriptets output som tänder skalan, så om du avslutar scriptet med tex add(0,din indikator) så tänds skalan.

    Comment


    • #3
      Tack för snabb svar, men jag får inte till det.
      Jag kör detta enkla skript, men det kommer inte fram någon skala:

      lr5=linreg(c,5,-1)
      draw(mult(20,lr5),1,wda)
      köp=mult(lr5,20)

      eller

      lr5=linreg(c,5,-1)
      draw(mult(20,lr5),1,waa)
      köp=mult(lr5,20)

      Några tips?
      Last edited by david.flyden; 2018-10-13, 18:34.
      // David

      Comment


      • #4
        Du har logiska värdet 1 eller 0 ut från scriptet i och med sista raden. Vänd på det istället och rita signalen med Draw och låt scriptet returnera värdet på indikatorn du vill ha skalan på. Men jag blir inte riktigt klok på vad du vill att köpsignalen ska utlösas av?

        Regressionen skalas normalt "Enligt kurser", men du har ritat den med skalning d i Draw i översta scriptet vilket blir -100 till +100. I nedre scriptet skalas den automatiskt vilket är mer logiskt. Men då kan man lika gärna rita den i område "Kursstaplar".

        Comment


        • #5
          Hej igen, Tack för dina svar och jag tror jag fattar, men jag får inte till det. Syftet med skriptet är endast att göra en linje och visa den med skala - som en test. Borde inte nedan enkla skript visa en vit linje i analysområde 1 med automatisk skala utskriven till höger om området?

          {visa skala i analysområde nr#1}
          hej=linreg(c,5,-1) {ger lutningen}
          draw(hej,1,waa)
          add(0,hej)
          // David

          Comment


          • #6
            Det funkar när jag provar i alla fall. Har du verkligen kryssat i Skalning=Automatiskt i scripteditorn?

            Attached Files

            Comment


            • #7
              Där satt den! Nybörjarmiss.
              Tack för ditt tålamod.
              :-)
              // David

              Comment

              Working...
              X