Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Delay innan nästa affär

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Delay innan nästa affär

    Jag behöver lägga in en delay i x antal innan jag gör nästa affär. (Detta om affären går direkt i SL och vi behöver avvakta lite).

    Antar att jag behöver ett kontrollscript som jag lägger in i ordermodellen och att någon gjort detta förut .

    Tack på förhand!


  • #2
    Ursprungligen postat av Nungwe Visa inlägg
    Jag behöver lägga in en delay i x antal innan jag gör nästa affär. (Detta om affären går direkt i SL och vi behöver avvakta lite).

    Antar att jag behöver ett kontrollscript som jag lägger in i ordermodellen och att någon gjort detta förut .

    Tack på förhand!

    Tja jag handlar ju i minuter med både köp och blankning, då ser scripten ut så här:

    tidspärr1:=1440
    tidspärr2:=1440

    lt1:=LastTrade(S,D)
    lt2:=LastTrade(B,D)
    minSedanSälj:=Mult(Sub(Date(),lt1),1440)
    minSedanKöp:=Mult(Sub(Date(),lt2),1440)
    delay_ok:=gt(minSedanSälj,tidspärr1)
    trans_ok:=gt(minSedanKöp,tidspärr2)

    1 dag är ju 24*60=1440 minuter

    Man kan skriva om scripten för dagsupplösning, men då jag aldrig handlat så låter jag någon annan ta över.

    mvh
    Bertil

    Edit: Gissar att detta skall funka
    DagarSedanKöp=Sub(Date(),LastTrade(B,D))
    eller
    HelDagarSedanKöp=Int(Sub(Date(),LastTrade(B,D)))
    Last edited by Bertil; 2018-11-08, 20:32.

    Comment


    • #3
      Detta ser ju ut som delay order i ordermodellen..som jag funderade på att editera från början. Men det scriptet används för att inte skicka orderskurar när en order inte går igenom......dvs avvakta bekräftelse från Nordnet. (om jag inte minns helt fel)

      och jag vill inte vänta i x min innan jag provar igen om ordern inte gick igenom hos Nordnet...

      hmmm jag lägger in det i tirggerscriptet för ordermodellen istället...(såklart) och låter kontrollscriptet vara

      Tack!

      Comment

      Working...
      X