Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

separera två strategier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • separera två strategier

    Har två strategier som båda ska köpa samma mini på ett konto.
    Bara ett köp är tillåtet (först till kvarn).
    Säljvillkoren är olika för strategierna så jag måste hålla koll på vilken av dem som köpte så att rätt säljstrategi används för positionen.
    Tror mig veta att man kan lagra värden i några celler för att hålla koll på detta men vet inte vilka och hur de används.
    Någon som använder sig av detta?

  • #2
    Globala variabler eller Globala celler, används bland annat med funktionerna setgvarif() och getgvar(). Har du kikat i skriptreferensen (skriptmanual)? Den förklarar de funktionerna väldigt bra. Du skulle kunna använda en valfri cell att skriva om strategi 1 har tagit position resp strategi 2. Ett scenario kan vara att om globala variabeln 4001 är lika med 1 så har strategi 1 position och om gvar 4002 är lika med 1 så har strategi 2 position, då kan du även ha koll på vilken säljmodell du behöver använda dig av.

    Comment


    • #3
      Tack för snabbt svar Walle!

      Comment


      • #4
        Nemas :-) Hojta om du fastnar.

        Comment


        • #5
          Fungerar bra med celler. Handlas strategierna på flera skarpa konton eller flera instrument är retval/lasttrade att föredra. Undviker konflikter och användandet att flera celler.

          Comment


          • #6
            Precis, jag skulle slå ett slag för retval() och Lasttrade() för att spara saker i Loggade lokala ordertransaktioner. Då blir det unikt per instrument osv.

            Comment

            Working...
            X