Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

intraday

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • intraday

    Har börjat gå igenom mina gamla script och upptäcker följande. Visar med några enkla rader.

    sper:=17
    s1:=stoch(sper)
    röd:=mov(s1,5,s)
    i15(röd)

    Får då följande meddelande: Code 68
    Intradayprefixet i15 saknar slutparentes

    Mvh/Ulla-Britt
    Ulla-Britt Gråbacke

  • #2
    Det här borde gå igenom kontrollen

    sper:=17
    i15(
    s1=stoch(sper)
    röd=mov(s1,5,s)

    )

    mvh
    Bertil

    Comment


    • #3
      Tack Bertil, så det betyder att jag måste göra om alla mina gamla script, undrar varför, har ju kört programmet i hur många år som helst :-)
      Ulla-Britt Gråbacke

      Comment


      • #4
        Hej Frida! Scripten fungerar fortfarande men syntaxkontrollen är striktare numera för att undvika potentiella problem.

        Comment


        • #5
          Har försökt med några nu men det funkar inte. Den logiken jag använt tidigare funkar inte alls. Jag tycker att det, för mig, är logiskt att först skriva in de parametrar som jag önskar och sedan avsluta med tiden.
          Ulla-Britt Gråbacke

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Frida Visa inlägg
            Har försökt med några nu men det funkar inte. Den logiken jag använt tidigare funkar inte alls. Jag tycker att det, för mig, är logiskt att först skriva in de parametrar som jag önskar och sedan avsluta med tiden.
            Tänk så här. Lägg nästan allt inom tidsprefixet och endast de parametrar som tilldelas siffervärden utanför så att du lätt kan ändra dessa.

            mvh
            Bertil

            Comment


            • #7
              Du får gärna maila ett script som du inte får till nu så löser vi det.

              Comment


              • #8
                Tack Bertil och Rikard, försöker ett tag till men tar kontakt med dig Rikard om jag bryter ihop :-)
                Förresten, snygg ny logga
                Ulla-Britt Gråbacke

                Comment


                • #9
                  Haha, Frida du bryter inte ihop. Tackar för feedback.

                  Comment


                  • #10
                    Kom just på en sak, om du precis uppdaterat programversionen är det en del konfig-data som laddas ner. Bla syntaxkontrollen. Gör en omstart så att det börjar "gälla".

                    Comment


                    • #11
                      Såg det :-)
                      Ulla-Britt Gråbacke

                      Comment

                      Working...
                      X