Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

4 bars low

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 4 bars low

Hej
    Är det någon som kan hjälpa mig med ett script.

Ejn fyra bar low är vilken bar som helst som har en low som är mindre än alla de tre senaste barsen.
    danne

Llv(L,4) gör detta om jag förstod rätt.

Gör du ett script av detta får du en kurva.

Vill du veta avståndet till den stapeln

LlvBars(L,4) returnerar 0-3 i värdet beroende på vilken stapel som har lägsta värdet.

Om man vill göra andra operationer på den stapeln kan man använda värdet från LlvBars i andra funktioner.

Exempel

Du vill ha high också för den stapeln för att beräkna höjden på stapeln.

hi:=Aref(H,LlvBars(L,4):4)
    sub(hi,Llv(L,4))

Aref() är en funktion som kan returnera valfritt värde bakåt från valfri funktion. Här angav vi H som för High så det blir dataserien High man tittar i.

Andra parametern i Aref() är perioder. Det värdet för perioder är DYNAMISKT här eftersom en funktion ger värdet när scriptet körs. Du anger inte antalet perioder manuellt med en siffra som finns från början.

Kompilatorn för scriptet behöver dock veta vilket största värde detta periodvärde kan anta för att kunna köra scriptet.

hi:=Aref(H,LlvBars(L,4):4)

':4' på slutet av raden här anger detta. Vi har en funktion som vi sagt skall titta 4 perioder bakåt, och då kan största värdet bli 4. Därför anger vi detta.

Så vid dynamiska perioder som anges av scriptfunktioner KOM IHÅG kolon och en siffra för maxvärdet som kan bli.

DYNAMISKA PERIODER finns enbart i ActiveTrader.

Comment

LT( L,REF(L,1))
      LT( L,REF(L,2))
      LT( L,REF(L,3))

En förklaring om det här scripten är sant vill jag att det visa en flagga(samtliga 3 skall vara sant)
      danne

Comment

Du behöver bara and() ihop raderna.

r1:=
        r2:=
        r3:=
        and(r1,and(r2,r3))

Annars gör detta samma sak:

Lt(LlvBars(L,4),1)

Om returvärdet från LlvBars() är noll så är lägsta i nuvarande period.

Comment

Working...
        X