Låter ju bra! Kanske kan koppla den så att den inte är aktiv om vissa förutsettningar finns i stoch-signalen?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flytande stop loss - köp eller blankning
Collapse
X
-
Jo det går ju att spärra vissa tider men risken är ju att det ger större förlust, man har ju stop loss för att minimera sådana.
Jag blev utstoppad efter statistiken i eftermidag med en liten vinst och det är ju ok.
Går det att göra ett stoploss-script som går tillbaka en stapel och tar stapelns lägsta kurs för köpt OMX eller stapelns högsta för såld OMX och fortsätter tills man är utstoppad?
Det måsste ju vara var sitt script .
Med detta kan man ju suga ut så mycket man kan när man tror att det ändå skall vända.
Comment
-
Det mesta är möjligt med scriptspråket!
Fast som jag har gjort den nuvarande stoppen så räknar den på ett medelvärde av kursen för att kunna tolerera en del avslut utanför triggervärdet.
Förstår inte riktigt hur du menar med "fortsätter", är det så att du vill att scriptet ska räkna på innevarande periods lägsta kurs, och bilda medelvärdet på det värdet istället? Det är hur enkelt som helst nämligen, bara byt ut konstanten C mot L (eller H för högsta) på andra raden.
Comment
-
Nej vad jag menar med fortsätter är att när det kommer en ny kursstapel så tar scriptet färegående kursstapels högsta kurs om man ligger kort och så flyttar det hela tiden tills man åker ur.
Man arbetar alltså hela tiden med föregående stapels högsta eller lägsta kurs.
Om jag hade haft ett sådant script i dag så hade jag blivit utstoppad på 572,75 istället för 569,5, en betydande skillnad med 5 kontrakt eller hur.
Detta script är ju något som man kan lägga in när man tror på en vändnig.
Det går ju att ha ett limitscript men då måste man ju sitta framför datorn hela tiden och det är ju inte så roligt i detta vädret.
Comment
-
Hej Rikard .
Jag provade din variant av stop loss alltså den med "l" och "h" i dag och följande hände.
Jag hade alltså 3 sålda konatrakt, sålda för 572:-
10,58 aktiverade den ordinarie stop lossen order på 570:-
11,38 aktiverade "low-varianten"på
570.25
Från dessa summor kan du dra 0,5% som jag har som orderhöjning..
Är det inte möjligt att göra ett script som löser enl. bild?
Attached Files
Comment
-
Såg en annan sak oxå!
Om du blankade på 572 så har "högvinst-funktionen" trätt i kraft och ändrat stoplossen till 0.8%.
Kursen var som lägst nere i 564.75, och det är mer än 1.2% under priset du sålde för.
Det där kan man ju ändra, på rad 7, till valfritt värde, kanske 1.8% eller nåt.
Alltså: rad 7 blir så här istället:
högvinst:=Lt(min,Mult(lastsell,0.982))
Glöm inte att ändra i det andra scriptet oxå, på rad 7.
Hade man haft dessa värden i morse så hade den snäva stoppen varit aktiv och du hade åkt ur nånstans på 567.5 eller likn.
Det är det jag menar med att själv ändra i scripten!
De här två stoppscripten är inte så svåra att förstå sig på om man verkligen vill.
Comment
Comment