Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

minifutures öppning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • minifutures öppning

    Hej, Ska börja handla med minifutures och har problemet att signalerna på index dyker upp kl 09:00 och minifutures öppnas först 09:03, då missar jag en del signaler.
    Vill att systemet ska ta signalen som dök upp kl 09:00 kl 09:03 istället, hur gör jag då?

  • #2
    Minis börjar få priser lite olika beroende på emittent, men vi hade tidigare en blockering innan kl 09:03 i ETP Link, men den är ändrad till 09:02 i senaste versionen. Det går att justera själv i scripten, men jag tror inte det finns stabila priser innan absolut tidigast 09:01 hos någon emittent.


    PS: Rättelse, för DAX-produkterna finns stabila priser redan kl 08:15 så det ska inte vara några problem att handla dessa.
    Last edited by Rikard Autostock; 2019-04-06, 12:02.

    Comment


    • #3
      Finns det något sätt att komma ihåg signalen i 3 minuter?
      Last edited by Rikard Autostock; 2019-04-06, 12:02.

      Comment


      • #4
        Jo, om du handlar en fiktiv position i index eller FDAX-1-terminen så kommer ETP Link ihåg signalen i 3 minuter. Ändrar man filtret i ETP Link så kan position tas direkt, åtminstone i DAX-produkterna. OMX ställs inte priser i förrän ca 09:01 eller några sekunder innan ser det ut som.

        Comment


        • #5
          Omx kommer igång efter någon sekund. Det blir komplicerat och frågan är hur tidigt man vågar handla. Jag tror bara skarp handel över tid på en vanlig depå kan avgöra. Terminen kan ha rört sig en del mot index. Frågan blir om det är värt för modellen att få en del feltriggar och komma in tidigt?

          Edit: Det är alltså inte bara osäkerheten för hur index ska röra sig, utan även relationen till terminen.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
            Jo, om du handlar en fiktiv position i index eller FDAX-1-terminen så kommer ETP Link ihåg signalen i 3 minuter. Ändrar man filtret i ETP Link så kan position tas direkt, åtminstone i DAX-produkterna. OMX ställs inte priser i förrän ca 09:01 eller några sekunder innan ser det ut som.
            OBS. Handla inte mot FDAX-F1, den är ju fördröjd 15 minuter.
            mvh
            Bertil

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av larry Visa inlägg
              Hej, Ska börja handla med minifutures och har problemet att signalerna på index dyker upp kl 09:00 och minifutures öppnas först 09:03, då missar jag en del signaler.
              Vill att systemet ska ta signalen som dök upp kl 09:00 kl 09:03 istället, hur gör jag då?
              Jag säger som Henric rörelsen på index kan ju vara mycket stor de 3 första minuterna både upp och ner. Handlar man 09.03 på signaler som kom 09.00 kan det ju gå åt vilket håll som helst. Jag skulle blockera signaler före 09.03 eftersom jag kör med minutupplösning.
              Om signalen bara bildas 09.00 och du inte kör med ETP Link utan cmpref, så kan du ju lagra signalen i en global variabel och sedan 09.03 titta om det finns någon köpsignal i denna variabel. Obs att man måste nollställa den globala variabeln då köpet gått igenom.
              mvh
              Bertil

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                OBS. Handla inte mot FDAX-F1, den är ju fördröjd 15 minuter.
                mvh
                Bertil
                Inte om man köpt realtid för den.

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Inte om man köpt realtid för den.
                  Jag har ju realtid Tyskland för alla i DAX ingående aktier mm, men inte får jag realtid på FDAX-F1 för det. Men det gör ju inget för jag kan ju tillverka mitt eget index av de ingående aktierna som kommer igång några sekunder efter kl 09.00

                  mvh
                  Bertil

                  Comment


                  • #10
                    Det är väl en egen feed för terminen tror jag.

                    Comment

                    Working...
                    X