Jag försöker få till en stoploss som "nollställs" vid varje nytt köp.
Trodde det skulle vara ganska enkelt, men lättare sagt än gjort.
Då jag tittar mot kurser i OMXS30 samtidigt som jag har skriptet kopplat mot bull/bear så tror jag mig iaf behöva använda mig av minnesceller.
Problemet jag har är inte att få till själva linjen. Den har jag baserat på följande kod (bear)
minnesvärde1=GetGvar(102)
SetGvarIf(omxs30wma,102,lt(omxs30wma,minnesvärde1))
minnesvärde2=GetGvar(102)
stoploss2=mult(minnesvärde2,1.005)
Draw(stoploss2,5,gqb)
Problemet blir ju nu att jag hela tiden får en ökande(bull) kurva. Eller att värdet inte ritas ut alls (bear)
Anledningen till att kurvan inte skrivs ut är ju för att minnesvärdet börjar på 0. Jag kan inte få omx kursen att vara lägre.
Jag tänkte då att jag slår två flugor i en smäll. Jag sätter värdet från omx när jag får köpsignal utan innehav.
Det gör jag genom följande kod
SetGvarIf(omxs30,102,or(test,and(korsningned,innehav)))
Här är test och korsningned två olika signaler som kan trigga köp. Innehav markerar att det inte får finnas innehav för att slå igenom. (ligger redan inbyggt tidigare i test)
Men denna kod så får jag en stoploss som stiger (bull) alt sjunker (bear)
Problemet är att jag inte får nytt värde att sättas vid köpsignal så kurvan vill inte hoppa tillbaka till rätt värde när den ska.
Hoppas ni förstår hur jag tänker
Jag kanske tänker helt fel i hur man kan bygga en stoploss?
Tacksam för lite feedback
Trodde det skulle vara ganska enkelt, men lättare sagt än gjort.
Då jag tittar mot kurser i OMXS30 samtidigt som jag har skriptet kopplat mot bull/bear så tror jag mig iaf behöva använda mig av minnesceller.
Problemet jag har är inte att få till själva linjen. Den har jag baserat på följande kod (bear)
minnesvärde1=GetGvar(102)
SetGvarIf(omxs30wma,102,lt(omxs30wma,minnesvärde1))
minnesvärde2=GetGvar(102)
stoploss2=mult(minnesvärde2,1.005)
Draw(stoploss2,5,gqb)
Problemet blir ju nu att jag hela tiden får en ökande(bull) kurva. Eller att värdet inte ritas ut alls (bear)
Anledningen till att kurvan inte skrivs ut är ju för att minnesvärdet börjar på 0. Jag kan inte få omx kursen att vara lägre.
Jag tänkte då att jag slår två flugor i en smäll. Jag sätter värdet från omx när jag får köpsignal utan innehav.
Det gör jag genom följande kod
SetGvarIf(omxs30,102,or(test,and(korsningned,innehav)))
Här är test och korsningned två olika signaler som kan trigga köp. Innehav markerar att det inte får finnas innehav för att slå igenom. (ligger redan inbyggt tidigare i test)
Men denna kod så får jag en stoploss som stiger (bull) alt sjunker (bear)
Problemet är att jag inte får nytt värde att sättas vid köpsignal så kurvan vill inte hoppa tillbaka till rätt värde när den ska.
Hoppas ni förstår hur jag tänker
Jag kanske tänker helt fel i hur man kan bygga en stoploss?
Tacksam för lite feedback
Comment