Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Terminsmodell till mini future

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Terminsmodell till mini future

Hej Rikard. har ett nytt system som ska kopplas om från att vara en terminsmodell till att bli en mini future modell och kopplas till etp link. Får inte ordning på det.
    Finns det någon chans att kunna koppla upp sig trots semestern? Tar nog bara ett par minuter att få ordning på det. Hade varit guldvärt om det gick att ordna. mvh larry

Ska jag koppla alla ordermodellerna + etp trigger till fiktiva kontot i handel på omxs30? Både köp och short modellen har ju "köp" i modellen ska man ha kvar det eller ändra till sälj? Hur gör den då om den ska köpa mini futuren på kortsidan? Har även extra objekt inkopplat till omxs30, behövs det med etp link? Får inte riktigt ordning på det. Igår köpte den mini kort trots att ingen signal gavs i omxs30 på kortsidan.

Comment

Hur ställer jag in rätt insats i kr? Etp link köpantal. Om jag tex vill handla för 20 000 kr. Ska demokontot vara på den summan man vill handla för eller vart ställer man in det?

Comment

Är det modeller som handlat terminen tidigare så kan du i princip antingen fortsätta köra terminen på fiktivt konto, alternativt index om du tar bort alla B och S i scripten och ersätter med C eftersom index inte har några köp- och säljkurser.

ETP Link hanterar redan blankningarna korrekt genom att känna av negativa innehav, så vet den att det är Minishrt som ska handlas.

Antalet blir detsamma som du har terminskontrakt på fiktiva kontot. Så om du tex vill handla för 20 000 kr får du 20 000 / OMXS30 = ca 12 andelar just nu. Då är det 12 minifutures som ska handlas också.

Comment

Kan jag ställa in så att den handlar efter en fast summa istället? va) 10 000 kr enligt aktuell säljkurs och ändra till close istället?
          Det blir lite fel om jag ska handla två olika mini futures med olika priser.

Comment

Är inte riktigt med på hur du menar, du kan ju handla för fast summa på testkontot så replikeras antalet index/terminer till samma antal minis. Hävstången spelar ingen roll eftersom det är antalet minis som är intressant.

Comment

Bara för att kontrollera att jag gjort rätt. Först på det fiktiva kontot har jag kopplat : etp link trigger + alla mina ordermodeller.
              Ska både köp och short köpa eller ska short sälja?

På det kontot jag ska handla på: Där har jag kopplat etp miniköp long och etp miniköp sälj , respektive etp minishrt och etp minishort sälj.

Ska jag även koppla mina egna ordermodeller till mini futuren?

Comment

Japp, på testkontot dina egna modeller plus ETP Link trigger.

Short-modellen ska sälja så att du får negativt innehav. Cover-modellen som stänger blankningen ska köpa tillbaka så att du får noll igen.

På skarpa kontot:
                ETP Link Minilong buy/sell
                ETP Link Minishrt buy/sell

och inget annat behövs. Det viktiga är att minifuturerna har samma ETP ID på skarpa kontot som index har på testkontot.

Comment

Tack,
                  Ska mina egna ordermodeller vara inställda på etp link köp antal vs etp link short antal
                  limit: etp köpkurs vs etp säljkurs.?

Comment

Nja, dina egna modeller kör sina egna script. ETP Link ligger helt utanför och sköter bara skarp replikering.

Comment

Om så om jag har på både long och short antal: 20 000 enligt aktuell säljkurs och limit: aktuell säljkurs + 0,25 %

blir det rätt då?

På sälj har jag allt innehav av aktuell aktie + aktuell köpkurs - 0, 25 procent

Comment

Japp, kolla så att versionen du har av volymscripten hanterar C ifall B och S saknas. ( ligger som en If-sats)

Comment

antal köpsidan:
                          i5(
                          Int(div(19000,s))
                          )

limit köpsidan:
                          i1(
                          index=and(and(eqv(hhv(v,10),0),and(eqv(s,0),eqv(b,0))),gt(llv(c,10),0))
                          roundprice(mult(if(index,c,S),1.0025))
                          )

antal short:
                          i5(
                          Int(div(19000,s))
                          )

limit short: i1(
                          index=and(and(eqv(hhv(v,10),0),and(eqv(s,0),eqv(b,0))),gt(llv(c,10),0))
                          roundprice(mult(if(index,c,S),1.0025))
                          )

kan du ändra så att blir rätt? sen ska nog allting fungera, då handlar jag skarpt från och med imorgon

Comment

Limit-scripten är redan rätt, men de andra innehåller S som inte finns på index. Gör kopior på de scripten och byt S till C. Lägg kopiorna istället i ordermodellerna, spara och återanslut så ska det funka.

Comment

Har kopierat antal scripten nu, men har dem i ordermodellen i sekvensens beteende. De ska väl inte in i scripten?

Comment

Working...
                              X