Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Terminsmodell till mini future

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av larry Visa inlägg
    Hur mycket ska slippage vara på ?
    Brukar köra med 0,30 kr för OMX. Enklast är att ladda hem någon av Access-modellerna för OMX och låna prisscripten därifrån.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Stämmer, ändra 2:an till 1 så släpper den igenom en minut tidigare.

Om jag ändrar till en 0:a börjar den 0900 då? Har märkt att handel i nordnets börjar redan 09:00 och blir bättre resultat om jag börjar direkt.

Comment

Jo det går fint såklart.

Comment

Man måste vara försiktig för precis innan dagens handel börjar ligger gårdagens closevärden fortfarande aktiva och detta kan ställa till det och ge felaktiga resultat.
          mvh
          Bertil

Comment

Jo men jag tror larry menade minisarna, och där används normalt inte kurserna för analys, det är mer än fråga om att det finns köp- och säljkurser så att man kan handla. Nu när priserna i ETPer börjar ställas direkt kl 09 eller tom från kl 08:15 är det mer lockande att släppa på handla direkt när index börjar feeda. Inom kort får vi nog se förlängda handelstider på kvällen också, i alla fall som det ser ut nu.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Jo men jag tror larry menade minisarna, och där används normalt inte kurserna för analys, det är mer än fråga om att det finns köp- och säljkurser så att man kan handla. Nu när priserna i ETPer börjar ställas direkt kl 09 eller tom från kl 08:15 är det mer lockande att släppa på handla direkt när index börjar feeda.
              Jo jo, men Larry håller ju på att simulera på index och märker att om man simulerar direkt från 09.00 så blir resultatet bättre och detta har ju att göra med att man då använder gårdagens closekurs.
              mvh
              Bertil

Edit: Lite off topic, men har märkt att på senare tid så kommer index och terminskurserna ofta inte igång förrän 09.01
              Last edited by Bertil; 2019-07-20, 11:15.

Comment

Absolut. Inte okomplicerat hur tidigt man vågar ta position. I simulering får åtminstone första signalen aldrig ske på samma kurs som gårdagens sista kurs intradag. Dessutom kan det i början av dagen skilja en hel del mellan index och terminen.

Edit: Nu vet jag inte vad du menar på senare tid. Jag har märkt att det kan variera lite när kursfeeden kommer igång. Att tänka på är att spreaden på terminen och mellan index/termien kan vara stor i början av dagen.
                Last edited by Henric; 2019-07-20, 11:32.

Comment

Hur skriver jag enligt klockslaget att handeln ska börja 09:00:10 sekunder. ?

Comment

Ursprungligen postat av larry Visa inlägg
                    Hur skriver jag enligt klockslaget att handeln ska börja 09:00:10 sekunder. ?
                    Om man tittar på terminen kan det ta både en och två minuter innan den hoppar igång på morgonen. I exemplet nedan så går handeln igång runt 09:01:23
                    Jag vill å det bestämdaste avråda från att handla före 09:02 speciellt om man handlar minisar mot underliggande.
                    mvh
                    Bertil

PS. Du svarade ju inte på frågan hur många avslut du hade då du fick en vinst på 44 punkter på index medan kontot där du handlade minisar gått ner med 20%.
                    Räcker det med att sätta en spread på 0.3 då du simulerar för att få det att överensstämma?
                    Jag brukar säga att scripta är 20% kodning och 80% felsökning. Att läsa forumet ger många bra tips till felsökning så att dela med sig av hur man löser sina egna problem är guld värt för andra scriptare.

Diagrammet i morgonstund börjar 09:00
                    Attached Files

Comment

Idag fungerar inte min handel med etp link mini futures, vad kan ha blivit fel? Den gör rätt affärer i omxs30 men handlar inte mini futures.
                      den har samma etp link id och alla ordermodellerna är i kryssade.
                      Last edited by larry; 2019-07-31, 09:21.

Comment

Finns det priser live på de minis som är anslutna?

Comment

ja allting ska fungera egentligen när jag kollade upp.

Comment

Får det inte att fungera, hittar inga fel. Har prövat att uppdatera programversionen, har även laddat ner etp link link på en annan dator och kollat igenom koden.
                            Någon med tips på hur jag ska få det att fungera?

Comment

replikeringen fngerar inte. Ska nog fixa en ny vps och se om det fungerar bättre. Installerar ni direkt när beställningen görs?

Comment

Borde ju inte ha med själva VPSen att göra. Prova ett annat ETP ID ifall du hsr en konflikt med redan använt ID. Men visst riggar vi VPSen så snabbt vi kan efter beställning. Brukar ta några timmar.

PS. Checklista:

1. Är scriptet ETP Link trigger anslutet till underliggande tillgång på testkontot och har Larmbevakat ikryssat?
                                2. Finns ETP ID angivet på underliggande på testkontot?
                                3. Är samma ETP ID angivet på anslutna minis på skarpa kontot?

Last edited by Rikard Autostock; 2019-08-04, 10:24.

Comment

Working...
                                X