Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stoploss direkt mot minifuture

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Stoploss direkt mot minifuture

Med "Stoploss Mini" kan man ju koppla direkt mot en mini future eller annat hävstångsinstrument.

Det kan ju hända rätt mycket på kort tid, helst om man har lite högre hävstång.

Som standard som jag förstår så exekvering var 5 sekund, hur mycket kan man pressa ner den tiden på en dator som bara kör autostock och man bara är intresserad av att övervaka ett fåtal mini futures åt gången?

Det finns en parameter i en inifil som man kan ställa exekveringsintervallet med. Jag har testat att snabba upp det då jag tidigare var intresserad av snabba rörelser. Tyvärr gav det inte så mycket. Det är bättre att jobba med strategier som agerar på lite större rörelser.
    mvh
    Bertil

Edit: Om man vill så kan man använda H istället för C i Take Profit scripten så att man detekterar det högsta värdet. Jag har även testat att köra i0( men det har aldrig gett mig något annat än strul.
    Last edited by Bertil; 2019-08-16, 23:30.

Comment

Intervallet är default 5 sek plus tiden det tar för surveillance-tråden att loopa ett varv, villet i sin tur beror på antal instrument, ordermodellkopplingar och komplexiteten hos triggerscripten. Men visst kan man komma ner mot någon sekund.

Comment

Kan hålla med om man kan jobba mer med strategin så man inte är beroende av så korta tidsperioder.

Men nu har jag en kanske en korkad idé där jag själv köper och bara vill att programmet övervakar att de ökar och aldrig minskar mer än kanske 5% mot sista högsta notering för mini futuren, då är det av vikt att det kontrolleras hela tiden.

Är det i denna mappen jag hittar filen jag ska ändra C:\ProgramData\AutoTraderBas
        Vad ska jag söka efter i filen för att hitta rätt rad?

Comment

Filen heter: AutostockTrader.ini
          Avdelningen i filen heter: [Dataservice1]
          Parameter: SurveillanceInterval=5000

Ändra från 5000 till 1000
          Finns den inte får den läggas till då 5000 är standard.

Att tänka på är att förvånadsvärt ofta blir det sämre resultat om man kör snabbare. Antalet möjliga falska signaler öka 5ggr, tex snuddar en gräns och vänder. Bara ett generellt råd och kanske inte gäller ditt upplägg.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
            Filen heter: AutostockTrader.ini
            Avdelningen i filen heter: [Dataservice1]
            Parameter: SurveillanceInterval=5000

Ändra från 5000 till 1000
            Finns den inte får den läggas till då 5000 är standard.

Att tänka på är att förvånadsvärt ofta blir det sämre resultat om man kör snabbare. Antalet möjliga falska signaler öka 5ggr, tex snuddar en gräns och vänder. Bara ett generellt råd och kanske inte gäller ditt upplägg.
            Tack, finns det något sätt att se att värdet i ini-filen biter i programmet, så det verkligen är ändrat?

Jo med strategi så kan jag förstå att det inte blir optimalt, men att manuellt sitta och övervaka och låsa in vinsten för positioner som jag manuellt har tagit då är det bättre att den eventuellt någon gång agerar på en falsk signal men låser in vinsten istället för att tappa hela vinsten och omvandla det till en förlust.
            Jag är hyfsat duktig på att ta position vid rätt tillfälle, men säljer vinnarna för fort och sitter kvar med förlorarna för länge så detta bör vara ett vinnande recept

Comment

Ursprungligen postat av Micke008 Visa inlägg
              Tack, finns det något sätt att se att värdet i ini-filen biter i programmet, så det verkligen är ändrat?

Jo med strategi så kan jag förstå att det inte blir optimalt, men att manuellt sitta och övervaka och låsa in vinsten för positioner som jag manuellt har tagit då är det bättre att den eventuellt någon gång agerar på en falsk signal men låser in vinsten istället för att tappa hela vinsten och omvandla det till en förlust.
              Jag är hyfsat duktig på att ta position vid rätt tillfälle, men säljer vinnarna för fort och sitter kvar med förlorarna för länge så detta bör vara ett vinnande recept
              Du skall stänga programmet Autotrader, öppna inifilen med programmet Anteckningar ändra värdet och spara. När du sedan öppnar filen igen kan du se om ändringen har "bitit".

Då jag började scripta för många år sedan använde jag den dåvarande versionen av StopLoss mini. Jag har inte kollat så mycket på den senaste versionen då jag istället tagit fram egna script.
              Fördelarna med StopLoss mini är
              1) att man kan skriva in instrumentspecifika värden för hur den skall agera
              2) den är både Take Profit och Stop Loss

Nackdelarna är:
              1) Den innehåller medelvärden och mfi så den är inte snabb, dvs den är gjord för att inte reagera på spikar.
              2) Stopgränsen under TP värdet är fix.

Jag reagerade tidigt på nackdelarna, det var därför jag tog fram egna TP script som inte har dessa.

Se tex http://www.autostock.se/vbulletin/sh...94&postcount=7

mvh
              Bertil
              Last edited by Bertil; 2019-08-19, 12:28.

Comment

Jo jag tänkte mer i programmet eller om man skulle kunna se någon cpu-belastning. Att värdet är ändrat i ini-filen ser jag.

Tack Bertil, får kolla på ditt skript ikväll.
                Plockar det in variabler på samma sätt som Mini long-skriptet?
                Är nybörjar på att koda i autostock, men får nog försöka lära mig...

Comment

Ursprungligen postat av Micke008 Visa inlägg
                  Jo jag tänkte mer i programmet eller om man skulle kunna se någon cpu-belastning. Att värdet är ändrat i ini-filen ser jag.

Tack Bertil, får kolla på ditt skript ikväll.
                  Plockar det in variabler på samma sätt som Mini long-skriptet?
                  Är nybörjar på att koda i autostock, men får nog försöka lära mig...
                  Nä mina script är stand-alone så man får ändra gränserna direkt i scriptet.

Jag började lära mig att koda genom att ändra i befintliga script tex StopLoss mini. En sak jag inte uppmärksammade från början var att om man ändrar i tex StopLoss mini så skrivs ändringarna över nästa gång man laddar hem scriptet.
                  Skall man göra egna ändringar så skall man först göra en kopia på scriptet och ändra i kopian.
                  mvh
                  Bertil

Comment

Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                    Du skall stänga programmet Autotrader, öppna inifilen med programmet Anteckningar ändra värdet och spara. När du sedan öppnar filen igen kan du se om ändringen har "bitit".

Då jag började scripta för många år sedan använde jag den dåvarande versionen av StopLoss mini. Jag har inte kollat så mycket på den senaste versionen då jag istället tagit fram egna script.
                    Fördelarna med StopLoss mini är
                    1) att man kan skriva in instrumentspecifika värden för hur den skall agera
                    2) den är både Take Profit och Stop Loss

Nackdelarna är:
                    1) Den innehåller medelvärden och mfi så den är inte snabb, dvs den är gjord för att inte reagera på spikar.
                    2) Stopgränsen under TP värdet är fix.

Jag reagerade tidigt på nackdelarna, det var därför jag tog fram egna TP script som inte har dessa.

Se tex http://www.autostock.se/vbulletin/sh...94&postcount=7

mvh
                    Bertil
                    MFI används bara om man sätter ”elastisk” till 1, annars reagerar den blixtsnabbt.

Comment

Working...
                    X