Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rörlig stoppgräns i stopploss

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Rörlig stoppgräns i stopploss

    Hej, håller på att få fram en rörlig stoppgräns till min modifierade stopploss.
    Försöker få fram ett negativt tal (tex -2.5) som sedan fortsätter i resterande script.

    nivå1:=-1.000

    kurs_från_köp:=lasttrade(B,P) {kursen att utgå från}

    senaste_köp:=if(ge(d,lasttrade(B,D)),c,99999) {tidpunkt att börja mätta HHV från)

    stoppgräns1=if(lt(div(div(sub(kurs_från_köp,hhv(senaste_köp,2000)),kurs_från_köp),2),nivå1),0,nivå1) {om jag tänkt rätt vilket jag gissar jag inte gjort så är här tanken att få svaret 0 om kursen är under mitt köp annars det negativa talet}

    I120)
    stoppgräns2=sub(1,div(abs(stoppgräns1),100)) {här ska resultatet från ovan fortsätta }

    Mvh Greger

  • #2
    Stoppgräns1 kommer väl alltid att returnera 0 eftersom att villkorssatsen inte kan bli negativt och därmed inte mindre än nivå1 som är -1000. Eller förstår jag din kod fel? Eller vad var frågan egentligen? :-)

    Edit: om du vill ha värdet 0 om kursen är under ditt senaste köp, så kan du köra en ifsats med lasttrade, tex if(lt(c,lastrade(b,p)),0,-1000). Skriver på mobilen just nu så lite reservation för att koden kanske inte funkar rätt av.
    Last edited by walle; 2019-09-14, 18:40.

    Comment


    • #3
      Aha du har nog rätt om villkoret inte kan bli negativt. Då får jag nog testa att bygga om if-satsen. Jag vill att IF-satsen returnerar nivå1 om värdet inte är 0 och i detta fall skulle svaret bli negativt vilket inte funkar om jag förstått rätt.

      Comment

      Working...
      X