Testade med maxvärde, fungerade inte. Kan någon testa att kopiera in skriptet för att se om det är bara min dator eller om det är skriptet som felar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
När villkår 1 är uppfyllt, ignorera första villkåret för att uppfylla nästa villkår
Collapse
X
-
-
Sorry, det ska vara minvärde, dvs mn(uttryck).
Vill bara testa er. Fungerar, promise.
Edit:
Ville först kolla i kompilatorn/simulatorn.
Genom att sätta ett minvärde skapas ett maxvärde för nästa variabel. Därav att jag skrev maxvärde.
HelaDagarSedanKöp=mn(Int(Sub(Date(),lasttrade(b,d))),100)
HarVaritHögSenKöp=hhv(gt(c,aref(hhv(c,10),1)),HelaDagarSedanKöp:100)Last edited by Henric; 2019-11-21, 23:05.
Comment
-
Så ja, nu får jag inte programfel... men det ser inte ut att fungera som jag hoppades på att det skulle göra.Attached FilesAlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Såja, nu lirar det, fick ta bort "stägning" så gick det fint... förstår inte riktigt varför det inte går med det villkåret dock... tanken var att skriptet skulle hoppa över tillfälliga jack i kurvan med att vänta med försäljning till slutet av dagen.Attached FilesLast edited by Lord S; 2019-11-21, 23:26.AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Nu fungerear det med stägning, måste ha missat något i farten.
Tack för hjälpen!AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
Comment