Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fördröja köp efter köpsignal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fördröja köp efter köpsignal

    Jag arbetar med ett köpskript som ser ut att fungerar väldigt bra, men när jag tittar i grafen så ser det generellt ut som att kursen går ner ett par minuter efter att jag får en trigger. Hur fördröjer jag enklast köp efter att jag fått "köpsignal".
    AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

  • #2
    Ursprungligen postat av Lord S Visa inlägg
    Jag arbetar med ett köpskript som ser ut att fungerar väldigt bra, men när jag tittar i grafen så ser det generellt ut som att kursen går ner ett par minuter efter att jag får en trigger. Hur fördröjer jag enklast köp efter att jag fått "köpsignal".
    Du kan använda
    riktigtrigger=aref(triggersignal,x)
    där x är antal minuter bakåt villkoret triggersignal skall vara uppfyllt.

    mvh
    Bertil

    Comment


    • #3
      X anger antal perioder som villkoret förskjuts, vilket inte nödvändigtvis betyder minuter eftersom scriptet kanske körs i annan upplösning än 1 minut.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        X anger antal perioder som villkoret förskjuts, vilket inte nödvändigtvis betyder minuter eftersom scriptet kanske körs i annan upplösning än 1 minut.
        Ja precis, jag kör utan upplösning (eller vad ni kallar det, live?).
        AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

        Comment


        • #5
          Eftersom Lord S önskade en förskjutning på ett par minuter så utgick jag ifrån att han kör i i1(.

          mvh
          Bertil


          Edit: Kör man i dagsupplösning så kan man lägga en räknare som räknar upp ett antal i xk-sriptet.
          Last edited by Bertil; 2019-12-02, 23:50.

          Comment

          Working...
          X