Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rita värde från global cell med start vid köp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av swedtraders Visa inlägg
    ...

En sista fundering bara... När man använder datumstämpeln, ritar scriptet då även när börsen är stängd??
    Det bör ritas, fast bara en rät linje.

För att få bättre överblick så kan du ju gratis skapa flera skarpa konton på Nordnet. Som bekant automathandlar jag ju bara mot ett instrument och kör fyra strategier på var sitt skarpt konto.

Om man handlar flera strategier mot många instrument med stegvisa köp och sälj så blir ju uppföljningen extremt svår att göra. En strategi kan ju passa bra mot ett instrument, men inte alls mot ett annat instrument. Hur tänker du följa upp det?
    Undrar
    Bertil

Comment

Man har ju de gula och blå punkterna i diagrammen man kan använda också.

Comment

De gula/blå punkterna är buggiga och visar inte sanningen... om inte det är rättat i nån senare release än den jag kör...

Jag har scriptat enligt din princip Rikard. Ska testa det imorgon!

Comment

Såhär blev det och det funkar precis som det var tänkt!

---

{Läser globala celler och ritar ut målkurserna som horisontella linjer med start där traden togs}

{Ger cell 1-10}
          Startcell:=ScrPar(16)

i1(

Draw(mult(gt(d,getgvar(Startcell,d)),getgvar(Startcell)),0,gqbw2)
          Draw(mult(gt(d,getgvar(add(Startcell,1),d)),getgvar(add(Startcell,1))),1,gqbw2)
          Draw(mult(gt(d,getgvar(add(Startcell,2),d)),getgvar(add(Startcell,2))),2,gqbw2)
          Draw(mult(gt(d,getgvar(add(Startcell,3),d)),getgvar(add(Startcell,3))),3,gqbw2)
          Draw(mult(gt(d,getgvar(add(Startcell,4),d)),getgvar(add(Startcell,4))),4,gqbw2)
          Draw(mult(gt(d,getgvar(add(Startcell,5),d)),getgvar(add(Startcell,5))),5,gqbw2)
          Draw(mult(gt(d,getgvar(add(Startcell,6),d)),getgvar(add(Startcell,6))),6,gqbw2)
          Draw(mult(gt(d,getgvar(add(Startcell,7),d)),getgvar(add(Startcell,7))),7,gqbw2)
          Draw(mult(gt(d,getgvar(add(Startcell,8),d)),getgvar(add(Startcell,8))),8,gqbw2)
          Draw(mult(gt(d,getgvar(add(Startcell,9),d)),getgvar(add(Startcell,9))),9,gqbw2)

)

---

För cell 11-20 blir det

Startcell:=add(ScrPar(16),10)

För övrigt är det scriptet identiskt med det ovan.

Det behövs kanske inte ens nåt intradayprefix, i1() ? Jaja, det spelar ingen roll så länge det funkar.

Comment

Grattis till att du fick till koden som du tänkt.

Jag har en fråga. Du säger ju att du handlar med flera instrument samtidigt, men med ritakoden ovan ser det ut till att vara kopplat till ett instrument. Är detta koden för att handla stegvis på ett instrument?

Vore kul om du kan publicera ett screen shot sedan då du kommit igång.

mvh
            Bertil

Comment

Detta är bara ett fristående grafiskt script g) som ska rita ut målnivåerna för att det ska bli lätt att få en överblick för ett specifikt instrument. Själva handeln görs av andra script där cellhanteringen är lite mer... komplicerad.

Det hanterar upp till 20 inköp i samma papper genom att sätta målnivåerna i upp till 20 celler och beräknat köpantal i motsvarande 20 celler för att hålla reda på att rätt antal köps och säljs varje gång. Startcellen och några andra indata sätts i Indata Script och är det enda du behöver hålla reda på för respektive papper. Varje instrument behöver en unik serie globala celler och är det enda som begränsar antal instrument du kan köra parallellt.

Min tradingpolare kör redan detta och det rullar på hittills, men jag ska jobba på screenshots när jag startat min så du får se hur det ser ut. Skulle jag glömma så får du påminna...!

Comment

Proof of concept

Proof of concept. Sista värdet som ritas ut fick jag skriva manuellt till cellerna sedan uppgraderingen av programmet raderat det cellparet. Tydligen en känd bug. Nu känner även jag till den...
                Attached Files

Comment

Nice! Du vet att man kan köra en mörkare grön i Draw? dg istället för g betyder Dark Green.

Comment

Jodå, färgen har jag koll på. Testar lite olika och ska nog använda olika färger på några cellgrupper så blir det ännu tydligare.

Finns det däremot nåt snabbt sätt att få rätt skala på Y-axeln (kursen) så att man kan se nivåerna högt över aktuell kurs?

Comment

Hm, svårt med nivåerna där, men om man zoomar ut diagrammet kommer de ju med såklart. Det blir väl grötigt om man skalar med automatik gissar jag.

Comment

Working...
                      X