Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öppnings tid

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Öppnings tid

Jag ser i många skript så används "inpådagen=gt(frac(date()),0.376)" för att bestämma när börsen är öppen,motsvarnade för när marknaden stängd så används ofta "öppet=ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),6)"

Jag ser i skriptrefernsen att man ska kunna skriva "Market(o)" för att fånga öppningstiden. Vad är grunden till att det kommandot inte används i skripten utan att man räkna fraktioner från midnatt?
    AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Det är nog bara gammal vana faktiskt, men det finns viss logik i att styra det till klockan också eftersom vissa marknader öppnar redan kl 08, men man kanske inte har ändrat insamlingstiden till samma utan kör från 09:00 osv. Men annars är det helt riktigt att man kan köra market(o).

Comment

Okey. Jag tänker att om jag kör modell som jag vill ansluta till flera marknader med olika öppningstider så borde då "inpådagen=gt(frac(date()),Market(o))" fungera?
      AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

Japp, det ska funka.

Comment

Working...
        X