Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kass data för Commodities både spot och Nordnet market

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kass data för Commodities både spot och Nordnet market

Jag har en ny pro installation och försökte ladda ner 256 dagar historik för Commodities och Nordnet market minifuture för Commodities. Till min stora besvikelse funkade det inget vidare.

För Commodities var det bara ett fåtal som hade lite sporadisk data. Omöjligt att köra backtestet på.

Jag provade då minifuture och tittade om jag fått med emitenternas ställ kurser men detta var tomt. Jag hade ingen data för minifuture mer än kanske en dag.

Är detta det förväntade för datan på dessa instrument eller missar jag något?

Det beror på om data sparas på servern hos AS eller inte. Den data som du har för minifutures är kanske den du själv har samlat in(eller om viss data finns). Det skulle vara enormt resurskrävande att spara all realtidsdata för alla minifutures på alla marknader. Särskilt då livslängden är begränsad. Commodities vet jag ej. Det borde var enkelt att samla in alla då det är ett begränsat antal. I alla fall om feeden är ok.

Comment

Tex brent får jag inte up någon data alls för.

Comment

Såg detta inlägg.

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Vi använder D-BRENT-1 med reservation för perioder när data saknas. Ska se om vi kan köpa in intraday-data för den.

Comment

Vi sparar inte data för nästan några minifutures alls av platsskäl. Deras data används ju ändå inte i analys normalt sett. Däremot är det klart bristfälligt med data för D-BRENT-1, SIX-GOLD och SIX-SILV tex så vi kommer titta på att köpa in det framöver för att komplettera.

Comment

Jag lyckas inte heller komplettera med senaste datan för OMX30. Har provat att hämta historisk data för endast den 14e men ändå vill den inte dyka upp.
            Attached Files

Comment

Det ser ut att finnas lite data den dagen, så då behöver man kryssa i Ersätt befintlig för att det ska skrivas över. Kryssa i Enskild dag också så hämtas bara den dagen.

Comment

Det fungerade bättre, tackar.

Ja det hade varit nice om Autotrader hade bra data iaf för de Minis Nordnet har. Så Olja, Koppar, Silver, Guld skulle jag vilja se iaf.

Comment

Problemet med minis är att det är tusentals instrument att hantera data för, dessutom används inte minisarna i sig för analys. Det är därför det inte samlas in. Men absolut att vi försöker prioritera mer data för underliggande tillgångar.

PS. Kan ju finnas någon på forumet som samlar in och har längre tids data för ett gäng minis. Olja och Guld/Silver finns ju som underliggande feeds, men Koppar uppdateras bara två gånger per dygn så troligen inte något man bygger en strategi runt ändå. Men du kanske menar att använda kopparminisens data i sig att analysera?

Comment

Nej förlåt jag menar för underliggande tillgångar nu och inte minisar.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Vi sparar inte data för nästan några minifutures alls av platsskäl. Deras data används ju ändå inte i analys normalt sett. Däremot är det klart bristfälligt med data för D-BRENT-1, SIX-GOLD och SIX-SILV tex så vi kommer titta på att köpa in det framöver för att komplettera.
                      Vet ni hur det blir med datan för div Feeders för kommande valutapar hos NON?

Och vilka feeders är stabila i realtid och gör en aldrig besviken?
                      DAXen och OMX är ju en vän man kan lita på iaf.

Comment

Valutorna funkar normal bra men historiken på oja är usel, den ska vi försöka fixa.

Comment

Working...
                        X