Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Synka/Stega-fråga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Synka/Stega-fråga

Hej,

Jag är nybörjare i autostock, men väldigt biten av programmet. Tack!

Jag har en ordermodell med två sekvenser (en köp och en sälj). Jag skulle vilja ha ett script som ser till så att jag alltid ligger i rätt sekvens.

Ex. på fel
    - Algoritmen missar ett köpläge och jag gör köper manuellt i stället. Dvs. algoritmen ligger kvar i sekvens 1 (köp), fastän ett köp har gjorts, dock manuellt.
    - Algoritmen ger köpsignal på sista raden i köpscriptet, men av någon anledning går inte köpet igenom (För hög spread, fel pris etc etc.

Jag kommer inte på några andra ex just nu.

När jag ändå skriver tänke jag också fråga en Noob-fråga. Om sälj-kursen från marketmakern är ex 100 kr, och jag sätter säljkurs plus ex 50%. Kommer mitt köp då sannolikt bli på ca 100 kr eller ca 150 kr?

Med vänlig hälsning,
    Didrik

Enklast är att bygga oberoende modeller. Det innebär att varje ordermodell bara har en sekvens. Sedan kan man ändå styra vilken som handlar efter olika villkor. Vanligt är efter innehav, senaste affär, etc. Tex om ligger long kan bara exit tas. Titta på hur några standardmodeller är uppbyggda.

Vanliga modeller:
    Long
    Exit
    Short
    Cover

Roundprice(villkor) avrundar till närmast pris efter instrumentets tick-size. Se dokumentationen.

Comment

Tack för svar.
      Jag får fundera på att lägga det i separata modeller som du föreslår.

Comment

Kan du förtydliga roundprice?
        Ex. Market makerns säljpris på mini futuren är 500 kr, jag använder det färdiga pris-scriptet. aktuellt säljpris + 0,5% som använder sig av roundprice.
        Kommer det faktiska priset då bli 500 kr eller 502.5 krm, givet att säljpriset inte rör sig?

Comment

Roundprice avrundar till närmaste godkända prise enl instrumentets ticksize. För minis brukar det vara 1 öres upplösning. Så scriptet lägger på 0,5% och avrundar till närmaste hela öre.

Comment

Working...
          X