Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

analysbänken-följer inte signalerna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• analysbänken-följer inte signalerna

Hej,
    Jag är nybörjare i programmet men är mycket road av det.
    Jag har märkt att min modell ger signaler som stämmer ganska bra i grafen, även i produktion är min uppfattning att det fungerar bra. Men i analysbänken så sker köpen på vid helt andra tidpunkter än vid signal. Bifogar bild.

Vad kan det bero på? Är det något generellt man måste tänka på i analysbänken.

Produktionsscriptet går på omxs30-minis, där omxs30 är som extra objekt.
    I analysbänken kör jag direkt på omxs30, dvs blandar inte in derivaten.

det är i1 upplösning och analysbänken går på upplösning "per sekund".

/Didriik
    Attached Files

Det ör två olika setuper då, dvs bänken klr med andra förutsättningar än live.

Comment

Jo, men skillnaden mellan de två scripten borde inte påverka. Signalerna utgår ifrån omxs30 i båda fallen och de borde ge exakt samma signaler.
      Därför fattar jag inte vad som är fel.
      Dvs varför sker inte köp vid signal utan på random tidpunnkter?

Comment

Verkar vara "false flags" det handlar om. Dvs. att det fungerar i produktion stämmer nog inte.

Comment

Signaler triggas när villkoren uppfylls, det kan ske "inne i" staplar också. Vill man undvika det kan man tex använda:

aref(signal,1)

som tittar på slutvärdet på signal förra perioden, dvs så fort man kommit 1 sekund in i nuvarande stapel returneras värdet från förra periodens slut. Då blir det signal direkt.

Comment

Du kanske har rätt ut saken. Däremot kan det alltid skilja lite mellan skarpt och simulering. Är det intrahandel är 5sek animering med animering fram per tick det som bäst överensstämmer med skarpt. 1 sek kan ge fler falska signaler i simulatorn.

Comment

Working...
            X