Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LastTrade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • LastTrade

    Hej,

    Jag undrar lite över LastTrade(v)

    På ett konto handlar jag en mini long omx och en mini short omx.

    Jag använder mig av standardscripten xk)Innehav0, xk)InnehavNP och xk)InnehavNN för att se så att jag inte köper/säljer beroende på hur vad som finns i portföljen. Har även denna kontroll i själva scriptet.

    Men den verkar släppa igenom drösvis med alarm i vilket fall.

    Därför undrar jag om LastTrade(v) kolla antalet på kontot oberoende av instrument. Eller om den särskiljer mellan instrument?

    Ex. jag har 150 ABB och 100 SEB, ger LastTrade(v) 200 st. Eller 150 st om jag är i ordermodellen som är ansluten till ABB?

    Med vänlig hälsning,
    Didrik

  • #2
    Du vill mäta aktuellt innehav på kontot? Då är det portfolio(v) som ger antal.

    Lasttrade tittar på senaste transaktion, så den vet inte i sig hur många andelar det finns på kontot.

    Comment


    • #3
      Förlåt. Förvirrade till det:

      Portfolio(v): Kollar den antal oberoende av instrument? Eller det instrument som scriptet/0rdermodellen är kopplad till?

      LastTrade(x,x): Kollar den senaste transaktionen oberoende av instrument? Eller bara det instrument som scriptet/ordermodellen är kopplad till?
      Last edited by DiddeW; 2020-03-30, 10:24.

      Comment


      • #4
        Portfolio(v) mäter antal på det instrument och konto den är ansluten till. Tex, om du kopplar scriptet till ABB på testkonto 1 så kollar Portfolio(v) hur många ABB det finns på testkonto 1. Kopplar du samma script till ALFA på testkonto 2 får du svar på hur många ALFA det finns på test 2 osv.

        Lasttrade är också instrument- och kontounikt, dvs det returnerar alltid data för det instrument och konto det är anslutet till.

        Comment

        Working...
        X