Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Försöker blanda två upplösningar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Försöker blanda två upplösningar

    Hej, har precis skaffat mig autotrader pro och håller på att lära mig koda. Jag har fastnat på följande:

    I mitt första exempel vill jag plocka ut de senaste 3 dagarnas medelvolym och se om de är högre än de senaste 100 dagarnas medelvolym * 1.2.

    Allt detta ser ut att funka kanon vad jag kan se från debug.

    3v=sum(v,3)
    100v=sum(v,100)

    avg3=div(3v,3)
    avg100=div(100v,100)
    m100=mult(avg100,1.2)

    higher=gt(avg3,m100)
    När jag även försöker få in intraday, ex i15(), så kan jag inte få ut samma data längre.

    Har provat med extra objekt, {@A(0,)}, och cmpref men de resultat jag får ut blir något helt annan.

    daily:=cmpref(v,0,a)

    3v:=sum(daily,3)
    100v:=sum(daily,100)

    avg3:=div(3v,3)
    avg100:=div(100v,100)
    m100:=mult(avg100,1.2)


    i15(
    test=m100
    higher=gt(avg3,m100)
    )

    {@A(0,)}
    Någon som kan peka mig i rätt riktning här?

  • #2
    Hej!

    Det är ett problem me raden test=m100 som saknar funktion, dvs man måste ha ett returvärde från någon funktion för att det ska fungera, men jag såg att den inte används ändå så har plockat bort den. Nedan snyggat till syntaxen lite, lagt alla villkore etc som minnesreferenser innanför intradayprefixet. Scriptet körs i 15-minutersupplösning men allt som har med extra objektet att göra körs i objektets upplösning, dagsstaplar i det här fallet. Resten går i 15-minutersupplösning.

    i15(
    daily=cmpref(v,0,a)
    3v=sum(daily,3)
    100v=sum(daily,100)

    avg3=div(3v,3)
    avg100=div(100v,100)
    m100=mult(avg100,1.2)
    higher=gt(avg3,m100)
    mult(higher,3)
    )

    {@A(0,)}
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Hej, tack för svar.

      Kör din kod och den renderar ut värden i grafen som din bild. På lite andra platser såklart då jag säkert har ett annat instrumen valt . Men jag blir inte klok på varför det är helt andra värden i debug så fort jag lägger till i15.

      100v-variabeln får värdet 143074 innanför i15 men plockar jag bort i15 helt och kör samma kod utan så får den värdet 12864825. Borde inte dessa va samma oavsett? Eller är det jag som inte är helt med på hur det funkar ännu

      /Mats

      Comment


      • #4
        Det låter som en bugg i debuggen.....vi kollar.

        Comment

        Working...
        X