Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med Candle Stick bars

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp med Candle Stick bars

    Hej vänner!

    Jag skulle behöva hjälp med att lägga in candle stick bars i ett script.

    Det finns regler som måste uppfyllas innan köp.
    Jag vill att Autotrader tar position när alla regler är uppfyllda vi pilen köp (10K), och sälja av vid pilen sälj, dvs när värdet ökat med 500 kr.

    Denna ska gå på DAX 5 minuters intervall.
    Instrumentet är Bull DAX X15 VON14.

    (Bifogat pdf för en exakt förklaring).

    Skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa!

    /S
    Attached Files

  • #2
    Fattar inte riktigt exakt när köp och sälj triggas:

    1. Köp när grön stapel 2 är färdigbildad? Att kolla att röd stapel inte når högre än 50% av grön stapel 3 kan ju inte göras innan stapel 3 är färdig.
    2. Sälj när grön stapel 3 noterar pris ovanför High på grön stapel 2?
    3. Vad händer om grön stapel 3 inte händer utan blir en lägre, kanske röd stapel?

    Comment


    • #3
      Sorry om jag var något otydlig.

      1. Ja. Grön stapel 1 ska vara färdigbildad. Jag menade tvärtom, alltså Grön stapel 2 måste vara minst 50% större än röd stapel 1. Precis när den nått minst 50% större ska köp ske.

      2. Ja, sälj ska ske.

      3. Ja, grön stapel 3 får vara röd också. Bara den går upp. Den stapel måste vara minst 25% större än grön stapel 2.

      Comment


      • #4
        Större som i range? Alltså värdet mellan low och high räknat? :-)

        Comment


        • #5
          Precis! Mellan low och high räknat 😊

          Comment


          • #6
            Lite halvsnurrigt, hänger inte med på allt tyvärr. Vill du skriva eller spalta upp all logik så är det rätt enkelt att översätta till kod? :-)

            Comment


            • #7
              Aha,

              Ska försöka vara så tydlig som möjligt!

              1. Stapel 1 grön ska vara lång stapel upp från föregående stapel. Den bör vara minst 70% större än föregående, dvs stapeln till vänster, och det spelar ingen roll om föregående är röd eller grön.

              2. När "stapel 1 grön" är färdig måste nästa stapel vara RÖD. "Stapel 1 röd" får inte vara större än 50% av "stapel 1 grön".

              3. Stapeln efter "stapel 1 röd" MÅSTE vara grön, alltså "stapel 2 grön". När den har blivit MINST 50% större än föregående stapel, dvs stapel 1 röd, ska Autotradern ta position, dvs köp.

              4. När "stapel 2 grön" är färdig så ska Autotradern gå ur position, dvs sälj.

              Make sense?

              Enligt mina beräkningar uppstår detta ca 3-4 ggr per dag på DAX index med en sjukt bra winrate

              Comment


              • #8
                Not make any sense haha >.< Hänger inte riktigt på stapel 1 grön resp röd. Om vi skulle numrera dom efter 1, 2, 3 och 4. Vad är det för krav på 1, 2 osv?

                Tex
                2 skall ha 50% större range än 1 och close skall vara högre än open.
                När 3 blir x% större än 2 så skall köp triggas.
                När 4ans period är slut skall innehavet säljas.

                Comment


                • #9
                  Hahah sorry ännu en gång. Är rätt ny på detta

                  Har du en mailadress? Kan skicka en utförlig pdf för en detaljerad beskrivning.

                  Comment


                  • #10
                    Lugna puckar. Lätt att det blir missförstånd i text :-)

                    Du kan bifoga PDFer här på forumet. Annars har du min mailadress här: christopher punkt wallin alfakrull icloud punkt com (om det är så att Rickard inte har blockerat forumet i robots.txt).

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av Shn@bel Visa inlägg
                      Hahah sorry ännu en gång. Är rätt ny på detta

                      Har du en mailadress? Kan skicka en utförlig pdf för en detaljerad beskrivning.
                      Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                      Lugna puckar. Lätt att det blir missförstånd i text :-)

                      Du kan bifoga PDFer här på forumet. Annars har du min mailadress här: christopher punkt wallin alfakrull icloud punkt com (om det är så att Rickard inte har blockerat forumet i robots.txt).
                      Är också på jakt efter något liknande att börja labba med! Men är fortfarande för grön i språket för att skriva ner det...
                      Hur gick det med strategin? Fick ni till någonting?

                      Comment

                      Working...
                      X