Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny 3 staplars High

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny 3 staplars High

    Hej,
    Jag har byggt ett script som ska köpa då aktien gör en ny 3 staplar high, dock verkar det inte fungera. Nedan finner ni scriptet. Tack på förhand för hjälp!

    antal_kort_period:=2

    förgående_högsta_värde_kort_period=hhv(ref(h,1),antal_kort_period)
    momentum_kort_period=gt(c,förgående_högsta_värde_kort_period)

  • #2
    Här är bild som beskriver vad jag menar.
    För att order ska få skickas så måste ju köp_fullständig vara 1, vilket den ju inte är - ändå frågar programmet om jag vill köpa då den tolkar modellen som sann...

    Suck, haha....

    Anteckning 2020-07-06 125557.png

    Comment


    • #3
      Det kanske är namnen som orsakar problem? Längden eller delnamn som krockar även om det inte ger syntaxfel. Jag kortade ner namnen och ritade utan innehavskollen. Ser ut att fungera.

      Edit: Använder jag originalnamnen blir det alltid sant utan innehavskollen.
      Last edited by Henric; 2020-07-06, 14:36.

      Comment


      • #4
        Hm, är det verkligen det triggerscriptet som ligger i ordermodellen? Tänker om det kanske blivit fel där så att det egentligen är ett helt annat script som larmar.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
          Det kanske är namnen som orsakar problem? Längden eller delnamn som krockar även om det inte ger syntaxfel. Jag kortade ner namnen och ritade utan innehavskollen. Ser ut att fungera.

          Edit: Använder jag originalnamnen blir det alltid sant utan innehavskollen.
          Okej, så du menar att det är namnen som spökar pga längden? ☺

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
            Hm, är det verkligen det triggerscriptet som ligger i ordermodellen? Tänker om det kanske blivit fel där så att det egentligen är ett helt annat script som larmar.

            Nej, det är det scriptet som jag postade som ligger i ordermodellen, har trippelkollat det! 😉

            Men minst sagt skumt, kan säkerligen vara som så att jag gjort något novischaktigt misstag men jag har letat till förbannelse...

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Tobias00 Visa inlägg
              Okej, så du menar att det är namnen som spökar pga längden? ☺
              Vet ej exakt varför. Det kan vara längden i kombination med att variabler inte får vara delnamn av andra variabler. Det fungerar i alla fall om jag kortar ner namnen.

              Comment


              • #8
                Testar att köra ordermodellen imorgon med kortare variabelnamn så får vi se om jag får rätt på det, annars återkommer jag! :P

                Stort tack för hjälpen hitintills!

                Comment


                • #9
                  Testade att korta ner variabelnamnen och nu fungerade det.

                  Tack för hjälpen Henric & Rikard!

                  Comment

                  Working...
                  X