Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Makulera order snabbare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ah, okej, ja det var så jag menade - är bara inte särskilt vass på kodningen än...
    Ska den koden som du skrev läggas i volymscriptet eller triggerscriptet?
    Om jag använder den koden ska jag då ta bort volymvillkoret för köptriggern?

    Precis som du säger så makuleras befintlig när ny order läggs, det fungerar precis som det ska. Det är den slasken som du nämner som jag inte vill ha liggandes kvar efter mer än 6 sekunder. Så hur skickar jag en skamkurs för att bli av med den?
    Plus är det tillåtet att göra det systematiskt? Är ju inte på något sätt kursdrivande men tänker att Nordnet kanske lackar, eller?
    Last edited by Tobias00; 2020-07-22, 16:28.

    Comment


    • #17
      Lägg in det som ett villkor i triggerscriptet och ta bort det gamla villkoret för innehav.
      När visst tid har gått sedan den vanliga triggern slutat signalera lägger du en order med ett så lågt pris att chansen till avslut är minimal. Ordern ligger tyvärr kvar. Det krävs lite meck så att den alternativa triggern in krockar med den vanliga. Det var ett tag sedan jag höll på med att tvinga makulering. Jag har för mig att det går att lägga en order med noll i antal eller i pris och på så sätt makuleras liggande order och ingen ny läggs. Detta kanske inte gäller längre. Du får prova.

      Friskrivning: Alltid när man testar något måste det anpassas till den egna situationen och script.

      Jag höll tidigare på med limit-ordrar och makulering. Ungefär vid samma tid som flash-crashen 2010/2011. Jag la så många skumma ordrar att FI inte gillade det och blev kontaktad.

      Comment


      • #18
        Okej, toppen, då lägger jag in det i mitt triggerscript.

        Ah okej, känns som att det kanske är bättre att låta eventuella slaskar lika kvar.
        Om jag har en köporder som ligger kvar och jag lägger en säljorder på en helt annan nivå, kommer då köpordern att mackas före?

        Ja, självklart klandrar jag er inte om något skulle gå fel, det är 100% mitt ansvar vad jag lägger in i mina script & ordermodeller, är så oerhört tacksam att hjälpen finns att få!

        Comment

        Working...
        X