Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hämta vald Mini från ETP Link

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hämta vald Mini från ETP Link

    Är det möjligt att hämta ut den valda minin i ett skript från ETP link och använda den minin som ett extra objekt i ett skript?

    Det jag vill testa att göra är att kontollera spreaden i minin som är vald innan köpssignal. Jag vet att det finns en sån funktion i ETP link, men jag vill hålla spraden super tight.
    AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

  • #2
    Om det går att få valda minin från ETP Link lämnar jag obesvarat. Jag tror ändå det blir svårt. I alla fall om modellen kan gå direkt från long till short och tvärtom. Då ska en mini säljas och en köpas. Det finns bara plats för tre extra objekt. Ett annat problem är att underliggande modell inte vet något om minisar och triggar oberoende. Hur hanteras situationer när emittenten tex temporärt inte ställer några priser.

    Om det är omx skulle det går att testa på terminen med b och s inklusive courtage.

    Ett annat sätt är att köra en vanlig simulering på underliggande. Spara typ av affär och exakt tid i extrakolumner. Sedan bygga x-antal ordermodeller. En för varje mini som används med inbyggd funktion av val för aktuell mini för köp respektive sälj. Trigger är byggd från värdena i simuleringen på underliggande. Det blir ganska långa script. Om inte allt för långa går det lätt att bygga i Excel med värdena från simuleringen och sedan exportera till AT.

    Simuleringen kan ge en god vägledning. Sedan i slutänden är det jämförelser mellan simulering och avslut i marknadnaden som gäller.
    Last edited by Henric; 2020-09-10, 16:19.

    Comment

    Working...
    X