Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Namnge Variablar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Namnge Variablar

    Hej

    Jag undrar lite hur jag skall tänka när man skall namnge variablarna??

    Ex

    skapar jag en variabel med namnet "crit_1" och sedan vill jag skapa en till med namnet "candle_crit_1" som jag tycker är väldigt olikt det första. Men vid kompilering av scriptet godkänns inte det. Känns att man är väldigt begränsad när man skall namnge sina variablar strukturerat!! eller tänker jag helt fel??

    //Fredrik

  • #2
    Det är ju bara att slänga in lite andra tecken så löser det sig. Tex:
    "crit_1"
    "candle_crit_01"

    mvh
    Bertil


    Edit: Själv använder jag ofta "villkor001", "villkor002" osv, och för dataserier som bildar kurvor som kan ritas, "kurva001", "kurva002". Skall man försöka få in en förklaring i variabelnamnet blir det ofta inte mer lättläst. Antingen blir namnet en förkortning som efter ett tag inte blir lika självklar som då man skapade variabeln, eller så blir namnet för långt så att det blir oöverskådligt att använda det i avancerade formler tillsammans med andra variabler som också har långa namn.
    Last edited by Bertil; 2020-09-17, 00:26.

    Comment


    • #3
      Precis, delnamn är inte tillåtet men om man ändrar något tecken så att det inte blir exakt en del av en annan variabel är det ok.

      Comment


      • #4
        Gäller även namn på funktioner och indikatorer. Bäst brukar vara att inte använda något som kan krocka.

        Comment

        Working...
        X