Watson ändrade inlägget och tog bort frågan. Jag tar bort svaret och förutsätter att du inte vill att jag svarar på dina inlägg.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Omvänd flytande stoppkurva
Collapse
X
-
Det blev fel där.
Följdfråga hur kan man sätt så triggern blir från strategin triggar, istället för ett fast satt datum?
Får inte till det, för d, uppdateras inte bara när strategin triggar köpLast edited by watson; 2020-10-08, 15:54.AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra tradingalgoritmer för Autostock via algopal.com
Comment
-
Nej, jag är mer ute efter hur jag sätter tiden (d) när strategin triggar köp.
I koden du hade hade du "hårdkodat" tiden till 14:00.
Sätter jag strategisignalen som "trigger" som start, uppdateras den hela tiden den är "true", men vill ju bara göra så den är det precis när den triggar.Last edited by watson; 2020-10-08, 16:17.AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra tradingalgoritmer för Autostock via algopal.com
Comment
-
Det behövs någon form av spärr och reset så slutar villkoret att skriva så fort signal är initierad. Alternativt att tex ytterligare ett villkor krävs för att den skriver och kan fortsätta ner, men inte hela tiden. Hela upplägget kommer att fungera lite olika beroende om det endast är diagramritning eller handel. Även om d eller date() används för att registrera tiden.
exempel:
...........
reset=gt(portfolio(v),0)
signal=and(xxx,not(reset))
initiera=and(signal,eqv(GetGvar(100),0))
värde=if(reset,0,d)
SetGvarIf(värde,100,or(initiera,reset))
.......
Hoppas det är förståligt för dig.
Comment
-
Stort tack, detta hjälper mycketAlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra tradingalgoritmer för Autostock via algopal.com
Comment
-
Gjorde denna lösning, vet inte om det ger samma resultat
trigger1=lt(c,ema)
setgvarif(d,6011,and(trigger1,not(aref(trigger1,1))))
tidstämpel=getgvar(6011)
staplar=topbars(lt(d,tidstämpel),1000,1)
start=if(ge(d,tidstämpel),c,100000)
minhittills=llv(start,staplar:1000)
trigglevel=if(eqv(tidstämpel,0),10000,mult(minhittills,1.0015))
setgvarif(0,6011,gt(c,trigglevel))AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra tradingalgoritmer för Autostock via algopal.com
Comment
-
Funkar klockrent nuAlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra tradingalgoritmer för Autostock via algopal.com
Comment
Comment