Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köp görs i sista minuten av en 5min bar??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Köp görs i sista minuten av en 5min bar??

    Jag har funderat ett tag på hur jag skall scripta att köp alltid görs i sista minuten av en 5min bar eller möjligen annan tidsupplösning.

    Är det någon som har förslag på hur jag skulle kunanscripta???

    // Fredrik

  • #2
    Date() är med så det går inte att rita. Du får testa i simulatorn. Principen ska fungera.
    Sista fyran är för 5 minuter stapel. För tex 15 minuters stapel byts 4 mot 14.

    SistM=ge(mult(sub(date(),d),1440),4)

    aref(trigger,1)

    Det går även att trigga på fullbordad stapel med aref, vilket i stort är det samma som sista minuten. Motsvarar förövrigt samma som att rita i diagram(utan att aref används). Hänger du med.

    Edit: Givetvis gäller det inte för dagsstaplar. Då får man använda market(c)
    Last edited by Henric; 2020-10-07, 20:55.

    Comment


    • #3
      Ok ska testa......

      Comment


      • #4
        Sökte lite på minutfilter och hittade en del gamla inlägg, bla med den här snutten:

        {Minutfilter}
        tidnu=Frac(DATE())
        totalt=Mult(tidnu,1440)
        rest=Int(Mod(totalt,60))
        tidsignal=Ge(rest,59)

        Tidsignal blir sant sista minuten varje 60-minutersstapel men det är enkelt att justera till nån annan upplösning.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
          Date() är med så det går inte att rita. Du får testa i simulatorn. Principen ska fungera.
          Sista fyran är för 5 minuter stapel. För tex 15 minuters stapel byts 4 mot 14.

          SistM=ge(mult(sub(date(),d),1440),4)

          aref(trigger,1)

          Det går även att trigga på fullbordad stapel med aref, vilket i stort är det samma som sista minuten. Motsvarar förövrigt samma som att rita i diagram(utan att aref används). Hänger du med.

          Edit: Givetvis gäller det inte för dagsstaplar. Då får man använda market(c)
          Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Sökte lite på minutfilter och hittade en del gamla inlägg, bla med den här snutten:

          {Minutfilter}
          tidnu=Frac(DATE())
          totalt=Mult(tidnu,1440)
          rest=Int(Mod(totalt,60))
          tidsignal=Ge(rest,59)

          Tidsignal blir sant sista minuten varje 60-minutersstapel men det är enkelt att justera till nån annan upplösning.

          Testade i simulatorn. Båda metoderna ger samma resultat.

          Comment

          Working...
          X