Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga ordermodell första gången.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygga ordermodell första gången.....

    Hej,
    jag heter Anders och är ny här. I dagarna installerat autotrader och försöker komma igång mha detta eminenta forum samt alla videos och dokumentation som finns. En lätt utmaning ....men kul!

    Jag vill bygga en enkel ordermodell för att slippa handjaga denna strategi, men klarar inte göra det själv, än iaf. Rikard föreslog att jag skulle höra om det finns hjälp att få här. Skulle verkligen uppskatta det!

    Specen på det jag är ute efter är grovt:

    Trigger för lång och kort via MACD. Köpsignal när triggerlinjen korsar och stänger över den oscilerande kurvan =sälj kort position (om finns) och gå lång. Säljsignal när triggerlinjen korsar ner under oscilerande kurvan och stänger under= sälj lång position (om finns) och gå kort. Perioden/bars varierar mellan 1-15 min beroende på underliggande instrument som trackas. Det som defakto handlas är minifutures och liknande. De positioner som eventuellt finns säljs precis innan stängning för dagen och ingen position hålls över natten.
    En glidande stop loss behövs också har jag märkt och behöver kunna justeras i storlek (helst %) beroende på instrument och hävstång.

    Alla tips, råd eller liknande script tas mycket gärna emot.

    Ha en bra kväll!

    Anders
Working...
X