Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kursdata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kursdata

    Hej, jag har två frågor som rör kursdata till kalkylforskaren.

    1/ Jag har en dags delay på samtliga aktier från Oslobörsen. Jag har att min kalkyl ska uppdateras varje timme men den har inte uppdaterats under hela dagen trots att Oslobörsen varit öppen idag, måndag. Hur löser jag detta?

    2/ Jag vill ladda ner den lista från Oslo som tidigare hette Merkur Market, tror den heter något i stil med Euronext Growt nu. Dock hittar jag inte hur jag kan hämta in en helt ny lista med instrument. Jag kan endast finna hur jag kan uppdatera befintliga listor. Är detta möjligt och hur gör jag i sådana fall?

    Tacksam för eventuella svar!

    Mvh
    Tobias

  • #2
    1. Gäller det bara norska aktier? Funkar svenska som vanligt i Kalkylforskaren? Är live-feed för Oslo Börs påslagen hos Nordnet?

    2. Tyvärr finns inte stöd för Mercur i Nordnets API, så vi skulle i så fall behöva lägga upp/underhålla den listan manuellt.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      1. Gäller det bara norska aktier? Funkar svenska som vanligt i Kalkylforskaren? Är live-feed för Oslo Börs påslagen hos Nordnet?

      2. Tyvärr finns inte stöd för Mercur i Nordnets API, så vi skulle i så fall behöva lägga upp/underhålla den listan manuellt.
      Tack för snabbt svar Rickard!

      1. Yes, det gäller bara norska aktier. Vad är det för live-feed jag ska slå på hos Nordnet? - Det kan mycket väl vara det som ställer till det.

      2. Okej, nä isåfall håller jag mig till de större listorna.

      Comment


      • #4
        Ah, då är det säker det. Mina sidor > Avtal och abonnemang > Automatiskt kursuppdatering aktier och warranter utan orderdjup

        Den behöver vara igång för att det ska funka.

        Comment


        • #5
          Yes, bocka i den nu och nu funkar det! Tack för hjälpen Rickard!

          Comment

          Working...
          X