Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

market()

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • market()

    I ett av mina skript så kan jag inte köra analysern om jag har med kodsnutten "market(c)" eller "market(o)". Jag får inget fel i syntax checken, men jag får "Program fel" när jag köra Analysern.

    Jag har ingen variabel som heter något i stil med "market".
    AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

  • #2
    Hm, skulle nog behöva se scriptet. Kanske är nåt som syntaxkontrollen missar.

    Comment


    • #3
      Tack för hjälpen Rikard.

      Tänkte dela med mig om vad som löste problemet.
      Problemet visade sig att jag hade ett ha ett extraobjekt i dagsupplösning i skriptet när skriptet var skrivet i dagsupplösning, ställer till det i analysbänken. Att tabort extra objektet löste problemet

      Ser nu att det här är ett problem som har spökat i andra skript i Analysbänken, jag får fel stägningstid i Analyserna, tar jag bort extraobjektet så fungerar det som det ska :-)
      AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

      Comment


      • #4
        Är det bara extraobjekt i dagsupplösning med annan kalender/marknad som skapar problemet?

        Comment


        • #5
          Problemen jag sett har varit när jag kör skriptet i dagsupplösning och jag har lagt till ett extraobjekt i dagsupplösning till samma tillgång som det har blivit problem.

          Vet inte om det blir samma problem om man har extra objekt mot andra tillgångar...
          AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

          Comment


          • #6
            OK. Jag har inte sett detta problem, men är alltid nyfiken i fall jag själv skulle kunna få problem.

            Varför köra scriptet i dagsupplösning och samtidigt använda ett extraobjekt för samma tillgång i dagsupplösning?

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
              OK. Jag har inte sett detta problem, men är alltid nyfiken i fall jag själv skulle kunna få problem.

              Varför köra scriptet i dagsupplösning och samtidigt använda ett extraobjekt för samma tillgång i dagsupplösning?
              Det händer att jag är lat och kopierar ett filter från ett minutupplöst skript till ett dagsupplöst skript, då är det lättare att bara lägga till extraobjektet och köra på... men slut på det från och med nu
              Last edited by Lord S; 2021-04-05, 18:43.
              AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

              Comment

              Working...
              X