Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konfiguration baserat på konto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Konfiguration baserat på konto

    Hejsan!

    Det vanliga sättet att konfigurera en ordermodell är ju via "Indata Skript" tabben i Egenskaper för ett instrument. Det kommer man sen enkelt åt i en ordermodell mha ScrPar().

    Problemet som jag har är att samma indata gäller oberoende av i vilket konto värdet är uppsatt. Det stora undantaget är "ETP Id" som ju är olika i olika konton för samma instrument.

    Finns det fler indata fält som är unika för varje konto som kan användas i mina egna modeller? Alternativt finns det någon annan mekanism i AT som kan ge samma funktion?

    Mvh,
    Anders

  • #2
    Mjae, det är bara fält 32 som är kontounikt. Men behövs den verkligen för ETP Link i det här fallet? Annars kan du ju använda den själv.



    PS: Ett annat sätt kanske är att använda Cash(I) som returnerar kontonr, så kan man sätta upp en tabell i scriptet för vad som ska gälla för resp konto. Då behöver du inte mata in värden för alla instrument i Indata heller.

    Comment


    • #3
      ETP Link använder jag för i stort sätt allt jag handlar så den får nog vara kvar, men cash(i) skulle kunna fungera.

      Vilket är enklaste sättet att bygga en tabell i AT? Är det nästlade if(,,) som gäller eller finns det något annat sätt?

      Mvh,
      Anders

      Comment


      • #4
        Vet ju inte vad det ska användas till exakt, men nästlade IF, eller SUM() funkar:

        Tex:

        konto1=eqv(cash(i),xxxxx)
        konto2=eqv(cash(i),yyyyy)
        konto3=eqv(cash(i),zzzzz)

        värde1=if(konto1,100,0)
        värde2=if(konto2,200,0)
        värde3=if(konto3,300,0)

        värde_tot=sum(sum(värde1,värde2),värde3)

        Comment


        • #5
          Ser smidigt ut.
          Tack,
          Anders

          Comment


          • #6
            Efter att ha testat lite verkar det som om man ska använda "add" och inte "sum" i beräkningen. Kan det stämma? Eller har jag missat något?

            Alltså:
            konto1=eqv(cash(i),xxxxx)
            konto2=eqv(cash(i),yyyyy)
            konto3=eqv(cash(i),zzzzz)

            värde1=if(konto1,100,0)
            värde2=if(konto2,200,0)
            värde3=if(konto3,300,0)

            värde_tot=add(add(värde1,värde2),värde3)
            Mvh,
            Anders

            Comment

            Working...
            X