Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

7 scalnings edger i samma modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • 7 scalnings edger i samma modell

    hej,
    Jeg jobber med 7 enkle inscalnins-edger og lurer på om noen har noen ide om hvordan jeg kan kjøre disse i samme modell på samme konto.

    Det som er er at det er 7 unike edger, som scaler inn i 4 steg. Utfordringen er at når man kjører alle i samme scriptet blir det vanskelig å hvite hvilken av edgene som har innehav og hvilken exit edge som er aktuell. Det er jo kun 4/5 "retval-celler" som lagres i "lasttrade()". Er det noen som har noen ide hvordan man kan lagre mer informasjon, feks ved bruk av setgvarif()? eller multitrader x? fungerer det med inscaling??

    Takk for svar!

  • #2
    Intressant ide! Kul att du kommit så långt!

    Ett enklare sätt tror jag blir att köra varje edge på separat testkonto, och väga samman de 7 kontona med PC Link. Då får du nettovärdet av alla edgarna.

    Comment


    • #3
      Ja jeg tenkte på det. Er det da mulig å summere kontoverdien til de 7 kontoene, slik at de automatisk återinvestera gevinstene? Alternativt kan jeg rebalansere testkontoene ukentlig/månedlig, men det kjennes ut som litt unødvendig arbeid...?

      Comment


      • #4
        Man kan låta scriptet skriva in kontovärdet för "sitt" konto i en global cell med SetGVarIf(). Då får du 7 celler och kan läsa av samtliga, addera ihop värdena så får du totala värdet.

        Comment


        • #5
          Jag har också funderat på om mtx klarar inskalningsmodeller, typ raptor eller warthog.

          Men det kanske inte finns några egentliga vinster med att dom ligger under mtx?

          Comment


          • #6
            Fordelelen (slik jeg ser det), er jo at det er mulig å simulere med återinvestering, slik at det er enklere å se resultatet av simuleringen.

            En annen fordel er jo at det er enklere å sette opp live, og man har mulighet til å sammkjøre flere strategier med pc-link (altså at man ikke fyller opp 7 av plassene med en strategi). Det er vell 10 plasser i pc-link(?) totalt.

            Comment


            • #7
              Jag gillar också att det går att simulera med återinvestering. Man får ett verkligt samspel mellan affärerna och att det blir enklare att utvärdera. Om det är det man är ute efter. Toppen om det går att lösa med mtx. Annars är det inte så svårt att bygga med celler, men beror på komplexiteten. Antingen en större köp- respektive säljmodell eller en för varje edge. Mtx använder också celler.

              Comment


              • #8
                Har du Henric noen konkrete forslag på hvordan jeg kan gjøre det med celler? Her må man bruke globale celler (?). Er det mulig å lagre informasjon ved kjøp/salg i globaleceller, som fex hvilket del som kjøp som kjøpte sist. Jeg klarer ikke å forstå hvordan det kan bli gjort, ettersom jeg til vanlig ville brukt lasttrade(b,x).

                Comment


                • #9
                  Du öppnar pandoras ask. Det finns fullt av möjligheter, men också saker som ska hanteras.

                  En metod är att allokera en serie celler till varje modell/edge. Sedan lagra i celler när de signalerar för affär. I slutet behövs någon funktion som summerar signalerna från de olika modelleran/edggarna. Det kan göras i en köp- respektive säljmodell eller flera separata modeller med en som summerar signalerna. Exakt hur man gör beror på upplägg och hur komplext det är.

                  #1 101-110
                  #2 111-120
                  Osv.

                  Vad gäller att lagra stegen skulle man kunna göra något liknande. Ex.

                  { #1 med 4 steg, cellen nollställs vid exit }
                  ...........{kod}
                  Villkor_köp1=xxxxxx
                  Exekvera1=and(villkor_köp1,or(eqv(GetGvar(101),0),lt(GetGvar(101),4)))
                  SetGvarIf(add(GetGvar(101),1),101,Exekvera1)
                  and(Exekvera1,1)

                  Edit: Såg just att Exekvera1 kan i detta fall kortas ner. Exekvera1=and(villkor_köp1,lt(GetGvar(101),4))
                  Tog från iden från ett gammal script.
                  Last edited by Henric; 2021-09-26, 18:49.

                  Comment


                  • #10
                    Snygt!
                    Jeg har prøvd meg frem med din metode Henric og den ser ut til å fungere. Siden modellen scaler inn og ut og har 7 individuelle edger som skal scale inn og ut er det virkelig ikke lett og holde styr på alle cellene og logikken!

                    Comment

                    Working...
                    X