Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allmänna användningsfrågor för AutoTrader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Allmänna användningsfrågor för AutoTrader

    Hej!

    Jag har nu klickat runt lite och försökt få kläm på allt. Några frågor har uppstått:

    1. När jag väl kör en instans av Autostock kan jag konfigurera ordermodeller och sen koppla in dem så att de börjar bevaka valda instrument och sen göra köp/sälj. Men finns det nåt sätt att "se" vilka script/ordermodeller som körs i en given instans av Autostock-applikationen? Jag har nu fyra instanser igång, och anta att jag loggar in om 1-2 veckor,hur kan jag se vad resp applikation "gör"?

    2. När jag väljer en publik ordermodell (t.ex. High 5) får jag upp en dialogruta där jag kan A) ladda ned och sen B) installera. Det går enkelt och snabbt. Men 30 sekunder senare kan jag göra om samma sak. Det verkar inte finnas nåt sätt att se att jag redan har modellen installerad? Stämmer det? Och vad händer om jag installerar om en modell, som dessutom kanske används skarpt?

    3. Hur vet jag vilka ordermodeller jag ska välja och till vad? T.ex. Coda, High 5 osv. Finns det nån förklaringstext i stil med:

    "Coda har tagits fram för daglighandel/veckohandel och är tänkt att användas för aktier med låg volatilitet. Välj ut 20-30 aktier ur OMXS30 och börja där.", eller "High 5 jobbar med mini futures på den amerikanska marknaden, och är tänkt för dig som vill ha en låg risk men någorlunda stabil avkastning över flera år".

    Ja, jag vet att jag kan simulera, men det är väl ändå inte tänkt att man ska simulera alla publika script på alla möjliga värdepapper och upplösningar innan man hittar någorlunda rätt?

    Mvh Henrik

  • #2
    Om du kollat i denna excel-fil så finns lite förklaringar vad olika strategier gör och vilka instrument de handlar. https://www.autostock.se/download/NA...ixer_2022.xlsx

    Comment


    • #3
      Hej!

      Här är några tips:

      1. Allt som är anslutet kan ses i Starta > Orderdialog > Anpassa automatisk orderläggning. Där syns först alla kopplingar för samtliga konton, men from att du markerar någon modell tänds kopplingar bara för det konto som är valt i menyn. På så vis kan man först få en snabböverblick var det finns kopplingar och ändå studera vidare vilka instrument de ligger på osv.

      2. Du kan göra anslutningen flera gånger men det ändrar inget. Är det redan anslutet så är det. Om du laddar ner en modell som redan är ansluten uppdateras script etc medan anslutningen är kvar. Oftast är det så man gör, i vissa fall kan det behövas återanslutas för att ändringar ska slå igenom. I så fall nämner vi det i nyhetsbreven som kommer via email.

      3. Precis som Micke ovan nämner ligger allt om underlag per modell osv samlat i Portfolio Mixer under fliken Strategier.

      Comment


      • #4
        Tack Micke och Rikard!

        Comment

        Working...
        X