Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

metastock formula

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    AVGC20.40 II

    Ref(Mov(C,20,S),-40)
    Eftersom jag inte får denna metastock att fungera
    Vad är skillnaden till denna kurva som fungerar?
    ARef(Mov(C,20,S),40)

    I Friendly fungerar Aref() att ta alla typer av parametrar i dataserien ex. Aref(rsi(14),2).

    Ref() tar bara konstanterna C,H,L,V,O,B,S,D.

    Så fort du har en funktion som parameter så måste du använda Aref() istället.


    Std vet jag inte om jag sett men förmodligen är det Stdev som avses.

    Bollinger Band Histogram
    ((C+2*Std(C,20) - Mov(C,20,S)) / (4*Std(C,20)))*4 - 2


    del1:=Add(C,Mult(2,Stdev(C,20)))
    del2:=Mult(4,Stdev(C,20))
    sub(Mult(Div(Sub(del1,Mov(C,20,S)),del2),4),2)


    Buff Averages

    X:=Input("Time Periods",1,500,25);
    Sum(V*C, X) / (Cum(V) - Ref( Cum(V), -X))

    X:=25
    Div(Sum(Mult(V,C),X:X),Sub(Cum(V),ARef(Cum(V),X)))


    Dahl Volume Trend
    Mov(C,55,VOL)-Ref(Mov(C,55,VOL),-15)

    vadj:=Mov(C,55,VOL)
    Sub(vadj,ARef(vadj,15))

    Parametern VOL stödjer inte Friendly. Det är någon slags viktning av kursen mot volymen. Finner man ut hur det skall göras så kan man kanske skriva det i script.



    Dahl PVT Trend

    Mov((PVT()-Ref( PVT(),-15)),55,E)

    PVT:=retval(Add(Mult(Div(Sub(c,ref(c,1)),ref(c,1)),v),getval(2),2)
    Mov(Sub(PVT,ARef(PVT,15)),55,E)

    Ovan endast för graf, ej larm.


    Dahl Smoothed OBV Vol 88
    Mov((OBV()-Mov(OBV(),88,VOL)),55,E)

    OBV() kan inte användas på detta sätt i Friendly.
    Dessutom är stödjs inte VOL-viktningsvarianten av Mov().
    Formeln kan bara bilda graf. Inte testas för larm.


    Dahl OBV Trend Mov((OBV()-Ref(OBV(),-15)),55,E)

    OBV() kan inte användas på detta sätt i Friendly.

    Comment


    • #17
      Tack för ditt engagemang Lasse
      En riktigt GLAD-påsk

      Comment


      • #18
        Elders Force Index

        Jag "klistrade" in det översttta indexet i ett chart men fick ingen markering där . jag antar att man måste ha klart för sig vad man skall bocka för i rubrikerna "skalning" resp "visa i område"

        Det är så klart "upp till en själv" att anstränga sig eller förkovra sig för att bli en bättre "scriptlärd" användare,, men jag kan ärligt säga,, att det är inte mycket jag begriper (eller skulle kunna använda) av det som skrivits i forumet på senaste tiden.
        Begripligt i den meningen , att det är inget jag skulle våga eller kunna använda i en automatisk ordermodell. Jag har en känsla av att vi användare tillhör antingen ett A-B-eller (i sämsta fall )C-lag,sedan kan man ju själv ha en uppfattning om vilket man tillhör

        Å andra sidan kan jag tyvärr inte bidraga med "NYA" skript då mina kunskaper är för ringa, så man får ju tacka dom som bidrar
        (av det man fattar)

        Jag var på en infoträff med representanter fr. Stockletter häromsistens
        En av deras analytiker (med 20-30 års erfarenhet av TA) hävdade att han nöjde sig med att kolla på pris-tid kurvav dvs grafen i candelsticks- utförande samt någon momemtumindikator. Han tyckte betämt att "för många" indikatorer var förvillande.
        mvh Kurtan
        kurtan

        Comment


        • #19
          kurvit värre

          Hej Kurtan!
          Jag börjar få hundra talet strategier i min world doc vid det här laget, alla ganska mediokra men övning ger färdighet har jag märkt. Jag sitter inte handfallen längre för minsta småsak det känns bra. Vi tillhör nog B-laget bägge två. Men ett ihärdigt intresse är nog det som behövs och när vi kör fast ber vi om hjälp. Utan Lasses suport hade jag nog lagt av för länge sen. Vi behöver inte vara mattesnillen när vi har honom. Betänk att amerikanska program kostar skjortan och tillhörande färdiga strategier ännu mer. Det är säkert som du säger att ”less is more” 20,50 200 dagars medelvärden, och trendlinjer är nog det som fungerar, varför kör du inte på det då? strunta i att frendly har mer i bakfickan än du klarar av just nu. För mej är det positivt att det finns att tillgå när jag är mogen för det. Torsten utmärkta bildspel på signal när trendkanal är bruten är klockren när man väl hittat kanalen. Vi har ju en kanal sen den 23/3 i30 min på terminen som inte går av för hackor.
          Allt som Lasse har hjälpt mej med om översättning från metastock är inte klockrent. Det är lite på stjans att se vad kurvorna har att ge. Har du inte suttit och labat med en 2,3 kurvor åt gången i annalys? Det är grymt vad förutseende vissa skärningar är. Titta på 0 genomgångar,när den ena kurvan ligger över den andra och den tredje skär den första mm. Alla går ju inte att få signal på för ordermodell men att köpa manuelt är nog klokt och sätta skript på försäljningen är tryggt. Då duger ju ett standard ur formelsamlingar.
          Lycka till med din trading

          Comment

          Working...
          X