Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lasttrade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Lasttrade

    Hej lfm.

    Om man använder ordermodeller som i va-scripten använder sig av lasttrade-buy eller sell fungerar ej dessa så bra om man manuellt köper/säljer ex omx4d via nordnets internet-sida.

    Köper/säljer man via friendly börs blir värdena rätt på lasttrade, men ej via köp på nordnets internet-sida.

    Finns det någon fil man kan ändra i på värdet för lasttrade, ex när man kommer hem på kvällen så att scripten jobbar korrekt nästa dag med rätt lasttrade-värde?

    Tacksam för svar

  • #2
    Väldigt intressant det där! Har oxå undrat om man inte kan få Friendly att läsa värdet från Nordnet´s GAV istället. (Genomsnittligt anskaffningsvärde). Detta kan dessutom ändras via sajten.

    Comment


    • #3
      Det borde bli precis samma, så det skall jag titta på.

      Så här funkar det:

      1. Order via Friendly(manuellt eller automatiskt)

      a) Först bildas en trans vid sändning av ordern. Värdena i denna transen som sändes blir gällande vid LastTrade() tills ordern gått igenom.

      b) När avsluten skannas från Nordnet vid varje kursinsamling så blir det en trans som har senare tidsstämpel än när ordern sändes och därför blir det som LastTrade() får träff på.

      2. Order på Nordnet från Nordnet classic.

      a) Här blir det bara den sistnämnda avsluten som skannas in i Friendly och skall också ge samma värden i LastTrade() som om ordern givits från Friendly då.

      Listan Lokala Ordertransar skall ha de värden som LastTrade() levererar. Blir det inte så är det något fel. Dvs du skall kunna hitta de avsluten du gjort enbart från Nordnet där också.

      Så om du vill kan du maila mig filen nntransl.log som innehåller samtliga transar, så kan jag titta på hur det ser ut i båda fallen när det gjorts från Friendly och annars.

      Du kan klippa-klistra just de rader som gäller pappret du testat på.

      Comment


      • #4
        Hej lfm.

        Jag har emailat.

        Comment

        Working...
        X