Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

stoppa ut/ta maxvinst

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Hej igen.

Det var ju bra att det inte var något annat fel.

Jag gick ju bara på vad som stod i det första inlägget och förstod inte att det var ändrat till +4 punkter i vinsthemtagningen.

Comment

Tack Lasse för hjälpen nu tror jag äntligen det sitter.
      Tjena Ali, kul att du vågat testa skriptet,det verkar ju fungera precis som jag vill ha mitt stopp skript. Du retade ut e sista frågetecknen, tack för det.

Comment

Varför ville scriptet sälja i dag för 673.00 när kursen fallit från 673.25, köp i går för 668.50?

{För köpt OMX-termin }
        innehav0:=GT(portfolio(V),0)
        bakåt1:=300
        efterköp:=ge(d,LastTrade(b,d))
        köpkurs:=LastTrade(b,p)
        absolutStoploss0:=2
        flytandeStoploss0:=2
        jfrlevel0:=if(efterköp,h,0)
        max0:=hhv(jfrlevel0,bakåt1)

stoplevel0:=mx(sub(köpkurs,absolutStoploss0),sub(max0,flytandeStoploss0))
        {-- undvik tillfällig spik genom att testa mot de två senaste perioderna --}
        stabiltfall0:=2
        stoploss0:=llv(lt(l,stoplevel0),stabiltfall0)
        i10(and(innehav0,stoploss0))

Comment

Första 10-perioden idag sträckte sig från 667.8 upp till 674.

Andra perioden gick ned till 671.5.

Dvs Low i två perioder är lägre än högsta minus två punkter.

Villkoret är uppfyllt för signal i andra perioden.

9.42 ungefär var kursen nere i 672 vilket är två punkter från toppen.

Köpkurs då var 671.5 så där borde avslut skett om din angivna limit var satt till köpkursen.

Vid vilken tidpunkt fick du signal?

Comment

09:31:55

Comment

Du får titta närmare på vilka kurser du har i ditt system. Har Nordnet spottat ur sig en high på 675 osv?

Skanna med höger musknapp nere vilket som är högsta du har i ditt system för morgonen och lägsta för gårdagen(som var slutet på dagen).

Om det kan lösa ut första perioden idag måste sista perioden igår varit utlöst också.

I listan lokala ordertransar se vilket är avslutet som ditt köp verkligen gick igenom på.

Är det samma script du tittar i som körs osv.
              Har du bytt script efter ändring till 2 punkter, eller modifierade du samma script?

Comment

Du får titta närmare på vilka kurser du har i ditt system. Har Nordnet spottat ur sig en high på 675 osv? Nej.

Skanna med höger musknapp nere vilket som är högsta du har i ditt system för morgonen och lägsta för gårdagen(som var slutet på dagen). 673.25 i går 667.30

Om det kan lösa ut första perioden idag måste sista perioden igår varit utlöst också.

I listan lokala ordertransar se vilket är avslutet som ditt köp verkligen gick igenom på. 672.50

Är det samma script du tittar i som körs osv. Ja.
                Har du bytt script efter ändring till 2 punkter, eller modifierade du samma script? Modiferat.

Jag hade inte scriptet anslutet efter köp i går kväll så det kan ju vara orsaken, jag lade in det kl 10:04 igen och sedan har inget hänt.

Comment

667.30 lägst igår hos dig, jag har 666.80 hos mig.

Högst har jag 674 hos mig, du har 673.25 hos dig.

(Du tittar väl i fälten för lägst/högst i statusraden när du högerklickar.)

Då undrar man hur ofta samlar du in?

Knappast varje minut då, eller?

Sedan var ditt avslut på köpet igår 672.50(du skrev 668.50), lägst sedan var på 667.30 dvs den absoluta stoppen löste igår i sin första period.

Svaret står nog att finna i sammanställning av uppgifterna och sedan simulera. Scripten gör garanterat samma sak hela tiden.

Om scriptet inte var anslutet, hur fick du signalen?

Hur såg du att den ville sälja på 673 kl. 9.31.55?

Eller var det efter anslutning det löste direkt?

Comment

667.30 lägst igår hos dig, jag har 666.80 hos mig.

Högst har jag 674 hos mig, du har 673.25 hos dig. 1-sta stapel 667.75-673.25 c 672.50

(Du tittar väl i fälten för lägst/högst i statusraden när du högerklickar.) Ja

Då undrar man hur ofta samlar du in?

Knappast varje minut då, eller? I inställningar intervall om 1 minuter.

Sedan var ditt avslut på köpet igår 672.50(du skrev 668.50), lägst sedan var på 667.30 dvs den absoluta stoppen löste igår i sin första period.
                    Första frågan i går gällde ju köpscriptet där jag blev utstoppad på 674.00 efter det köpte jag på 668.50

Svaret står nog att finna i sammanställning av uppgifterna och sedan simulera. Scripten gör garanterat samma sak hela tiden.

Om scriptet inte var anslutet, hur fick du signalen? Jag lade in scriptet i dag före börsens öppnande.

Hur såg du att den ville sälja på 673 kl. 9.31.55? Under egna larm.

Eller var det efter anslutning det löste direkt? Det tar väl ungefär 1.5 minuter innan första uppdatering och OMX är alltid sist.

Comment

Ledsen men jag hänger inte med här.

Vi pratar ju bara om varför du fått signal för sälj idag på morgonen!(Tidigare undran är ju avklarad och vi lämnar den).

Vad var det du lade in 10:04?
                      Nu säger du att du lade in scriptet före börsens öppnande?

Vad gäller?

Gör så här:

a) Gå in på exportera intraday
                      b) Välj mall intraday x filer
                      c) Markera OMX4F
                      d) Period 1 minut
                      e) Destination C:\

Verkställ export.

Maila filen OMX4F.txt i c:\ till mig. Då kan jag se vilka kurser du faktist har i ditt system.

Comment

Ledsen men jag hänger inte med här.

Vi pratar ju bara om varför du fått signal för sälj idag på morgonen!(Tidigare undran är ju avklarad och vi lämnar den). Jag har inte påståt något om 672.50 i går.

Vad var det du lade in 10:04? Jag lade in scriptet igen eftersom det gav signal och fick återaktiveras.
                        Nu säger du att du lade in scriptet före börsens öppnande? Ja och när det gav signal avaktiverades det ju ( sim. order)

Vad gäller?

Gör så här:

a) Gå in på exportera intraday
                        b) Välj mall intraday x filer
                        c) Markera OMX4F
                        d) Period 1 minut
                        e) Destination C:\

Verkställ export.

Maila filen OMX4F.txt i c:\ till mig. Då kan jag se vilka kurser du faktist har i ditt system.

Jag mailar filen.

Comment

Ali, det skulle vara intressant att få se hur du får fram dina köp- och blanksignaler! Kör du med studs i bollinger?

Comment

Hitills är det helt visuellt och studs i bollinger är ju väldigt ofta rätt.

Jag har ett script med korsande medel 5/20 i 25 minuters upplös. som fungerar bra men problemet är att ta hem vinsten och det tänkte jag att använda det diskuterade scriptet till.

Comment

Vad exakt är det du vill göra?
                              Bara stoppa ut tex 2 punkter från toppen eller botten?

Comment

Detta frågade jag tidigare:

"I listan lokala ordertransar se vilket är avslutet som ditt köp verkligen gick igenom på. "

Ditt svar: "672.50"

Det enda köp vi pratat om är ju igår kväll för att se vilka förhållande som varit sedan köpet, för signalen idag på morgonen.

Ena stunden säger du 668.50 andra 672.50?

Hur skall man kunna hjälpa till då?

Comment

Working...
                                X