Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

stoppa ut/ta maxvinst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    För egen del ser jag forumet som en skola ,och för en gång skull en rolig kurs.
    Jag tycker Lasse,Rickard ,Torsten,Per,Magnus m.fl. är värda hur mycket som helst men jag tror inte de drivs av ett vinst begär av att medverka här. Ali tänk efter hur kul är det att få hem en hantverkare i huset. Bara strul ,dyrt och inget kul.
    Det är bland det roligaste jag vet att kolla mailen om det trillat in ett svar på en fråga jag ställt på forumet. Jag är evigt tacksam och ödmjuk för det.
    Det är nog vårat ansvar som sitter i kateterna att inte trötta ut eldsjälarna och skälva dra vårt strå till stacken med att försöka tänka efter och analysera svaren efter bästa förmåga. Detta med att skriva skript är inte lätt ,det är som att lära sig ett nytt språk men belöningen hägrar där framme när man knäckt koden och allt står glasklart.
    Min farfar så något klokt som jag aldrig glömmer, men han var ett krigsbarn värt att komma ihåg så här 60 år efter dagen D. ”De kan ta ifrån mej allt jag äger av pengar och egendom men de kan aldrig ta ifrån mej den kunskap som sitter i mitt huvudet och som finns i minna händer”.

    Comment


    • #77
      Tack jorgeng för dom orden,de värmde.
      I synnerhet det sista om tekniker är ungefär vad jag har tänkt oxå.

      Det är inte utan frustration som jag tagit sats och ställt mina korkade frågor, samtidigt som jag känner mig som den enda idioten här och det är kanske så det är.

      Iceage jag håller fullständigt med dig om allt du säger om alla som skriver här och det var absolut inte meningen att anklaga dom för att göra pengar på detta.

      Men du måsste ju hålla med om att lika väl som du betalar för programet och kundservice så borde det gå att köpa tillbehör som gör att du kan ha någon nytta av progget.

      Jag lovar att sluta med mina inlägg då det ändå inte leder tillnågot konstruktivt.

      Comment


      • #78
        Komm igen Ali, du behövs här lika mycket som jag, du har hjälpt mej att tänka till flera gånger genom dina frågor. Problemet med dagens snabba brevväxling är nog snarare att den är för snabb ibland, vi tror oss inte hinna med om vi inte agerar direkt. För att kunna se måste vi öppna ögonen. Sätta sig ned i lugn och ro och analysera svaren, försöka tyda budskapet, bläddra tillbaks. De största problemet för mej när jag får ett svar som jag inte begriper är att ta bort tanken att svaret är fel. Är det ett skript som får syntaxfel så är det oftast bara något slarvfel typ ( ) i denna strängen missupfattade Lasse både dej och mej nån gång .Men då var ju frågan felställd eller otydlig inte svaret.Går man i en skola som forumet ju är så ska inte målet vara att så fort som möjligt sluta skolan utan går vi här så ska vi lära oss nått medans vi är här och har chansen. Jag har många gånger i livet hoppat från tuva till tuva men inte har det blitt bättre. Nu trivs jag här i Frendly och tänker inte ge upp och det ska inte du heller göra.

        Mvh iceage

        Comment

        Working...
        X