Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Easy Language

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Easy Language

Jag ser i rubriken till denna frågetyp att det finns folk med tankar att översätta ELA kod till Friendly-kod. Finns det några planer på att utöka Friendly med Pascal (typ ELA) liknande språk? Jag frågar Lasse?
    PLT

Som scriptspråket är uppbyggt nu så är det nästan säkert mot hängningar av olika slag som programmeraren kan göra. Inga loopar som kan fastna och aldrig gå vidare m.m.

Det finns en massa fördelar med detta.

Med en utökad flexibilitet som en fullt programmeringsspråk har så kommer också behovet av en fullblodig debugger med möjlighet att köra steg för steg och kolla variabler osv. En radikalt utbyggd syntaxkontroll m.m.

Utbyggnad av språket sker hela tiden men med viss försiktighet.

Ren portering till annat språk är inte planerat. Dock är tanken att bygga ut det till fullt programmeringsspråk men av nämnda skäl är det en hel del jobb för att kunna avlusa sådana program man skriver och verktygen måste vara därefter.

Comment

Jag vet en sträng som definitivt genererar ett fel och stänger av Friendly.
      Såg en rad som Rikard skrivit tidigare:
      gt(Stoc(LinReg(c,15),3),60)

Jag ville kolla hur denna kurvan såg ut och skrev följande:
      Stoch(LinReg(c,15),3)

Denna rad råkade jag skriva fel som synes och detta ställde till en del bekymmer innan jag snabbt som ögat lyckades radera detta efter omstart.

Comment

En debugger hade varit klart önskvärd. Det finns ingen chans idag att se vilka värden variabler har en viss minut i intraday, jämför med en msgbox i visual basic där varje variabel kan displayas ut, eller objektgranskaren mm.

Comment

API

Hej igen Lasse.

Finns det något API för AT att tillgå.
          PLT

Comment

API finns inget.

Funderingar har funnits att göra plugins för scriptspråket för 3e partleverantörer skall kunna göra egna DLL:er med scriptfunktioner som man har som utbyggnad av det som vi har som standard. Så uppbyggnaden att scriptspråket är förberett för att kunna göra utvecklingskit för detta framgent.

Vet inte på vilken nivå du skulle vilja komma åt saker?

Läsa/Skriva i intradaydatabaserna eller vad?

Annat?

Berätta gärna vad du har för tankar så är det lättare att svara om det är tänkbart för framtiden eller inte.

Comment

Jo man kan ju tänka sig att TradeStation lämnar köp- o sälj signaler i realtid. Dessa tas sedan om hand av orderhanteraren i AT.
              PLT

Comment

Signalerna från TradeStation går ju att skriva i AT script, och då kan ju order postas automatiskt från ett och samma program. Smidigare än att köra flera program samtidigt väl?

Comment

Nej, tyvärr ej i mitt fall, men jag tror jag har löst problemet. Går nog att köra via Excels API.
                  PLT

Comment

Vad är det för grejor i TradeStation som inte går att skriva i script? Nu blir man ju nyfiken!

Comment

Typ plug-in program till TradeStation.

Har en fråga till dig, visst är det väl så i AT att man kan trigga på ett papper och sedan handla på ett annat?
                      PLT

Comment

Absolut, via Extra Objekt.

Comment

Lösningen

Det funkade som man kunde tro.

Via en DLL till TS kan man få över valfri order (signal) från TS till Excel.

Skapa sedan ett fiktivt papper i AT som hämtar "action"-värden från Excel till AT.

Koppla order till valfritt papper, som triggas av extraobjektet "det fiktiva papperet".

Ja för de som vill använda TS alltså.

För den hugade håller jag på med en liten beskrivning som jag kan bifoga om någon är intresserad.

PLT

Comment

Hej Lennart,

Låter intressant med koppling TS, berätta gärna hur det går.

MVH
                            Göran
                            gbd

Comment

Jag återkommer, ska bara se om jag med hjälp av Lasse kan få ordning på AT:s realtid i min dator.
                              PLT

Comment

Working...
                              X